Redactie - 29 juli 2014

Hippo meldt succsvol eerste helft 2014


Na een goed eerste kwartaal maakt CMS-leverancier Hippo bekend dat het aantal gesloten contracten (subscriptions) in de eerste helft van 2014 met 164% is toegenomen ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Dat werd mede mogelijk gemaakt door Hippo's netwerk van wereldwijde partners. Exacte omzet en netto winst of verliescijfers geeft het bedrijf niet.

Volgend op de omzetgroei van bijna 50% uit nieuwe contracten in 2013, lijken Hippo en het idee van gepersonaliseerde digitale ervaringen over meerdere mediakanalen niet te stoppen.

Dankzij successen in de Verenigde Staten heeft Hippo belangrijke stappen kunnen zetten op de Noord-Amerikaanse markt, terwijl ook andere regio's een stevige groei vertoonden. Enkele belangrijke Noord-Amerikaanse klanten zijn e-mailmarketingprovider Mailchimp, de Association for Computing Machinery en NoSQL-marktleider Couchbase, alsook diverse klanten in de financiële en industriële sector, uitgeverijen en softwareproducenten.

Het bedrijf was tevens succesvol in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Finland. Nieuwe klanten zijn onder andere internetgigant 1&1, de Finse Loterij (Veikkaus) en Hitachi Capital.

Door: Witold Kepinski
 
 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!