Wouter Hoeffnagel - 29 augustus 2014

'Markt voor phablets stijgt explosief'

Met de Galaxy Note introduceerde Samsung ’s werelds allereerste phablet, waarmee een compleet nieuwe productcategorie is ontstaan binnen de smartphone-markt. De Galaxy Note verkocht in de eerste vijf maanden vijf miljoen exemplaren. De Galaxy Note II verkocht vijf miljoen exemplaren binnen de eerste twee maanden en de Galaxy Note 3 verkocht hetzelfde aantal binnen slechts een maand. Marktonderzoek van IHS iSuppli wijst uit dat de markt voor phablets de komende jaren explosief blijft groeien.

In 2011 bedroeg het marktaandeel van phablets 0,6 procent van de totale smartphone-markt, blijkt uit onderzoek van Strategic Analytics. Onderzoek van IHS iSuppli wijst uit dat het marktaandeel van phablets in 2013 explosief groeide naar 14,7 procent. In 2014 stijgt het marktaandeel van phablets tot 22,2 procent, ruim één op de vijf smartphones. IHS iSupply verwacht dat de phablet-markt tot 2016 jaarlijks met dubbele cijfers blijft groeien.

Galaxy Note
De introductie van de Galaxy Note in 2011 onderstreepte Samsungs innovatiekracht. Het woord "phablet" werd zelfs opgenomen in de "Word of the Year List" van het prestigieuze Oxford Dictionary. Na de Galaxy Note introduceerde Samsung het phablet-concept met de Galaxy Note II en de Galaxy Note 3.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!