Redactie - 01 oktober 2014

Oracle introduceert versie 9 Oracle Cloud Applications SaaS-portfolio

Oracle introduceert versie 9 van zijn Oracle Cloud Applications. Deze versie bevat verschillende toevoegingen en updates op het SaaS-portfolio van Oracle om data, processen, analytics, en mensen – onderling te verbinden. Dit meldt de leverancier tijdens de Oracle OpenWorld conferentie 2014.

Deze nieuwste versie van Oracle Cloud Applications biedt volgens de leverancier een portfolio van cloudoplossingen dat gepersonaliseerd, veilig en verbonden is en een praktische route biedt naar de cloud voor Oracle-klanten. Medewerkers bepalen zelf de gebruikerservaring door het instellen van dashboards, rapporten, workflows en data. Klanten en partners kunnen hun Oracle Cloud Applications aanpassen door nieuwe features te creëren en eigen moderne cloudapplicaties en mobiele SaaS-applicaties te bouwen, aldus de leverancier.

Om klanten te helpen bij de adoptie van cloudapplicaties breidt Oracle zijn Oracle Customer 2 Cloud-programma uit naar zijn ERP-klanten. Dit programma stelt klanten die lokale Oracle-oplossingen gebruiken, in staat om de bestaande support te verplaatsen naar cloudapplicaties. Het helpt klanten succesvol te zijn door snelle startup-services en kant-en-klare integraties, aldus Oracle.

Oracle breidt tevens de Oracle-partnerprogramma’s uit die verband houden met Customer 2 Cloud. Hiermee zijn partners in staat hun klanten te helpen bij de een transitie naar de cloud, aldus de leverancier.

Overzicht versie 9 van zijn Oracle Cloud Applications:

Oracle Enterprise Resource Planning Cloud

  • Oracle Enterprise Resource Planning Cloud (Oracle ERP Cloud) bestaat uit Oracle Financials CloudOracle Procurement Cloud, en Oracle Project Portfolio Management Cloud. Oracle ERP Cloud versie 9 omvat een brede suite van applicaties die tegenmoet komen aan de eisen van klanten in diverse sectoren, waaronder de publieke sector en het hoger onderwijs.
  • Belangrijke mobiele uitbreidingen maken het voor Oracle ERP-gebruikers gemakkelijker om overal belangrijke transacties uit te voeren.
  • Belangrijke nieuwe mogelijkheden in Oracle ERP Cloud zijn:
    • Oracle Supplier Qualification Management Cloud, ontwikkeld om organisaties te helpen bij het vastleggen en beoordelen van de juiste leveranciersinformatie.
    • Encumbrance Accounting & Budgetary Control for Public Sector, dat overheden helpt bij het beter plannen en budgetteren, het beheersen van kosten en het analyseren van actuele uitgaven.
    • Oracle Grants Management Cloud, een nieuw product voor het effectief beheren van giften en contracten van ieder type organisatie.

Oracle Human Capital Management Cloud

  • Oracle Human Capital Management Cloud (Oracle HCM Cloud) versie 9 blijft gebruikers de ervaring bieden die ze gewend zijn van consumentenapplicaties. De versie bevat designuitbreidingen die met klant-feedback zijn ontwikkeld, zodat ook de onregelmatige gebruiker beschikt over een eenvoudige oplossing die de productiviteit maximaliseert.
  • Oracle HCM Cloud ondersteunt integraties met Oracle PeopleSoft Payroll en Oracle E-Business Suite Payroll, zodat bestaande klanten in hun eigen tempo naar de cloud kunnen overstappen.
  • Binnen versie 9 van Oracle HCM Cloud zijn ook nieuwe Work Life-oplossingenbeschikbaar. Dit zijn sociale applicaties die zijn ontwikkeld om het hele personeelsbestand te betrekken, en dan met name de milennials.
  • Gebruikers hebben volledige toegang tot een complete reeks van Oracle HCM Cloud-onderdelen via hun mobiele devices met een enkelvoudige ervaring met een browser of mobiele applicatie.

Oracle Customer Experience Cloud

  • Oracle Customer Experience Cloud (Oracle CX Cloud) is onlangs geüpdatet zodat klanten de organisatorische barrières kunnen slechten en kunnen werken aan betrokkenheid en omzetgroei.
  • Oracle zet zich in om gestroomlijnde datatoegang te bieden voor bedrijven en salesteams te helpen efficiënter te werken en meer te verkopen. Daarom lanceerde het bedrijf Oracle Oracle Data as a Service for Sales (Oracle DaaS for Sales), een onderdeel van de Oracle Data Cloud. De oplossing is ontwikkeld in samenwerking met kredietbeoordelaar en informatieleverancier Dun & Bradstreet en stelt bedrijven in staat nieuwe kansen te creëren op basis van de meest betrouwbare B2B-data, inclusief referentie-, sociale en concurrentie-informatie.
  • Om de marketing via alle kanalen te vereenvoudigen en klantgerichte campagnes te ontwikkelen, integreert Oracle de Oracle Data Management Platform-oplossingen (voorheen BlueKai Data Management Platform) met Oracle Cross-Channel Contact Center. Dit helpt marketeers bij het definiëren, targeten en her-targeten van de ideale klant, zodat effectievere marketingprogramma’s mogelijk zijn.
  • Om marketeers te helpen onderlinge samenwerking verbeteren, processen te stroomlijnen en digitale assets beter te beheren, heeft Oracle zijn Oracle Marketing Cloud geïntegreerd met Box. Dt is een cloudplatform dat bedrijven helpt bij het veilig opslaan, delen en beheren van content.
  • Met versie 9 lanceert Oracle ook social commerce-mogelijkheden in Oracle Social Cloud en Oracle Commerce. Door organisaties in staat te stellen content nauwkeurig te richten op gesegmenteerde doelgroepen op Facebook, zet Oracle zich nog meer in om organisaties te helpen bij het versterken van de klantervaring en het creëren van hogere merkbekendheid en conversieniveaus.
  • Oracle lanceert ook nieuwe modules voor Social Station, een innovatieve werkomgeving binnen het Oracle Social Cloud social relationship management-platform (SRM). De nieuwe modules breiden het inzicht in de klanten uit met realtime data en responsemogelijkheden die de waarde van sociale programma’s onderstrepen.
  • Belangrijke updates in Oracle Sales Cloud zijn nieuwe smartphone- en tabletapplicaties, ingebouwde drill-down rapportagemogelijkheden voor analytics, nieuwe partner relationship management-mogelijkheden en sectorspecifieke mogelijkheden. Met de nieuwste versie van Oracle Sales Cloud kan een organisatie snel innoveren en inspelen op wisselende klanteisen. Salesprofessionals kunnen effectiever plannen en samenwerken en prospects identificeren.

Oracle Supply Chain Management Cloud

Meer analytics-mogelijkheden in Oracle Analytics Cloud voordelig voor volledige lijn van Oracle Cloud Applications

  • Oracle Analytics Cloud speelt in op de eisen van zakelijke gebruikers, datawetenschappers en IT. Ingebouwde analytics-applicaties bieden realtime rapportages en diepgaande kruisanalyses voor een reeks van SaaS-applicaties.
  • Oracle Transactional Business Intelligence bevat ingebouwde analytics voor Oracle SaaS-applicaties en biedt rapportages en analyses in realtime voor Oracle HCM Cloud, Oracle CX Cloud, en Oracle ERP Cloud.
  • Oracle Transactional Business Intelligence is volledig geïntegreerd met Oracle Cloud Applications, en breidt rapportages automatisch uit naar onderliggende, geconfigureerde applicaties. Ook is er automatische integratie met de beveiligingsrollen uit de bronapplicaties.
  • Oracle Transactional Business Intelligence biedt zakelijke gebruikers analysemogelijkheden via interactieve dashboards, verpakte KPI’s en meldingen naar desktops en mobiele devices.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!