Witold Kepinski - 23 oktober 2014

Fellowes Brands neemt Optrix over

Fellowes Brands, eigenaar van Fellowes en wereldwijd leverancier van accessoires voor de werkplek, kondigt de overname aan van Optrix. De in Californië gevestigde Optrix, Inc levert oplossingen voor actie- en sportfotografie.

Optrix werd opgericht in 2010. Fervent motorcrosser en oprichter John Willenborg moest het tijdens een event zonder zijn sportcamera stellen. Hij improviseerde door zijn iPod Touch aan de voorkant van zijn motor met duct tape te bevestigen. Zo maakte Willenborg een kwalitatieve video die hij direct op social media kon delen en ontstond het concept achter Optrix.

 

Het Optrix-systeem bestaat uit een waterdichte iPhone behuizing waarop verwisselbare lenzen en accessoires, zoals armen en mount-systemen kunnen worden gemonteerd. De camerafuncties van de smartphone worden zo verbeterd. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld hun sportieve activiteiten zoals, surfen, snowboarden of ziplining, op video of foto vastleggen. Zelfs in extreme condities blijft het Optrix-systeem functioneren. Het Optrix-systeem maakt bovendien gebruik van de bestaande iPhone-technologie om de beelden direct te kunnen posten op sociale media. Consumenten gebruiken eenvoudig hun smartphone om hun dagelijkse, sportieve en extreme avonturen vast te leggen.

John Fellowes (foto), CEO van Fellowes Brands: ‘Om bij consumenten meer bekendheid voor het Optrix-systeem te realiseren, zetten we marketing, logistiek, productontwikkeling en onze partners wereldwijd in. De basis kit van het Optrix-systeem, bestaande uit de waterdichte monteerbare behuizing en twee professionele lenzen, heeft met een prijs van € 119,99 de sterkste positie in de markt.’

Fellowes integreert Optrix in zijn Body Glove mobiele accessoires divisie en brengt het systeem begin 2015 op de Europese markt.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!