Witold Kepinski - 27 november 2014

Huawei introduceert Communications as a Service (CaaS) platform

Huawei kondigt tijdens de Huawei Communications as a Service (CaaS) Innovation Summit in Düsseldorf dat het een CaaS platform heeft geintroduceerd. Hiermee krijgen operators nieuwe mogelijkheden om hun netwerk te gelde te maken.

In het afgelopen decennium hebben operators een toenemende behoefte om hun bestaande aanbod van spraakverbindingen uit te breiden naar internetdiensten en -applicaties. In een Communication Service Provider (CSP) netwerk is er een breed scala aan carrier-grade diensten beschikbaar zoals identificatie, spraak, video, email, conferencing en cloud IT services. Het CaaS platform biedt volgens Huawei operators een nieuwe manier om diensten aan te bieden als strategische klantenbindinging voor verschillende industrieën, vermindert initiële investeringen en verkort de marktintroductietijd. Het biedt ook de mogelijkheid en de ruimte om CSP’s te ondersteunen in het groeien van haar dienstverlening over meerdere nieuwe markten waaronder bedrijfsleven en nieuwe verticale markten.

“Operators krijgen nu de mogelijkheid om als aanbieder van alleen spraakverbinding de transitie te maken naar het aanbieden van een breed scala aan communicatiediensten die profiteren van internetdiensten en smartphones”, zegt He Weijie, vice-president van Huawei West-Europa. “Om deze overgang voor operators te vereenvoudigen biedt het Huawei CaaS platform veel potentie in uiteenlopende domeinen, van enterprise diensten en verticale markt oplossingen tot het Internet of Things.”

Als onderdeel van de Summit toonde Huawei haar CaaS hosting platform aan meer dan 20 partners, variërend van grote telecom operators tot bekende system integrators. “We zijn actief op zoek naar betrokkenheid die specifiek betrekking heeft op de inkomstenkant van de telco transformatie service,” zei een senior president van een partnerbedrijf.”

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!