Witold Kepinski - 20 december 2014

Allied Telesis introduceert webportaal voor distributeurs

Allied Telesis, wereldwijd leverancier van IP/Ethernet switching oplossingen, Triple Play netwerken en netwerkinfrastructuren, kondigt de introductie aan van een exclusief webportaal voor distributeurs in Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA) en Midden- en Zuid-Amerika.

Binnen zes maanden na het vernieuwen van het Star Partner Programma en de online portalen voor de 1-, 2-, en 3-Star resellers, komt Allied Telesis nu met een informatieportaal voor zijn distributeurs in EMEA en Midden- en Zuid-Amerika. Het portaal zal dienen als een centrale vraagbaak met essentiële productinformatie zoals datasheets, certificeringsdocumenten en beeldmateriaal. Bovendien zal het portaal toegang verschaffen tot producttraining, quick cards en andere sales tools.

Product Selector

Via het portaal kunnen distributeurs eenvoudiger en sneller informatie over producten en oplossingen vinden, inclusief klantverhalen. Hiermee kunnen ze effectiever hun werk doen. Een belangrijk onderdeel van dit webportaal is de nieuw ontwikkelde Product Selector, waarmee distributeurs in staat zijn om voor hun klanten het meest toepasselijke product te kiezen van Allied Telesis.

Het portaal voor distributeurs bevat tevens marketingtools om de distributeurs van Allied Telesis te helpen om de oplossingen van Allied Telesis op de juiste manier onder de aandacht te brengen, zowel digitaal als via de traditionele kanalen.

“De go-to-marketstrategie van Allied Telesis blijft onverminderd gebaseerd op een indirect model. Door de band met onze distributeurs aan te halen kunnen we onze partners nog beter van dienst zijn," zegt Ronald Barbier, Sales Director Benelux bij Allied Telesis. “Door dit nieuwe webportaal te introduceren tonen we onze betrokkenheid bij het kanaal, en helpen we onze distributeurs meer kennis te vergaren over onze producten. De distributeurs zijn tenslotte ons visitekaartje bij de partners. Op het portaal kan wederzijdse kennis en ervaring worden gedeeld. Bovendien kunnen we daarmee nieuwe manieren ontwikkelen om onze distributeurs te bedanken voor hun waardevolle bijdrage aan het wereldwijde succes van onze organisatie.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!