Witold Kepinski - 04 februari 2015

KPN voelt aanhoudende druk op spraakdiensten en mobiele prijsniveaus in Zakelijke Markt

KPN zag zijn omzet in 2014 met 5 procent dalen naar 8,02 miljard euro. De nettowinst daalde met 10 procent naar 239 miljoen euro.

KPN voelde in het laatste kwartaal van 2014 aanhoudende druk op spraakdiensten en mobiele prijsniveaus in Zakelijke Markt, zo meldt ceo Eelco blok. Er was opnieuw sprake van een krimpende zakelijke markt omdat klanten hun productportfolio blijven rationaliseren en optimaliseren. De daling van de traditionele diensten met hoge marge zette ook in het vierde kwartaal door, terwijl de vraag naar nieuwe diensten als Cloud en M2M stijgt. Zoals aangekondigd in december 2014 herstructureert KPN het onderdeel Zakelijke Markt, om te kunnen blijven voldoen aan de veranderende vraag van klanten. 

Met de strategische initiatieven en investeringen in nieuwe diensten wordt al resultaat geboekt. Zakelijke Markt zag in het vierde kwartaal verdere groei van gebundelde diensten en 4G. Aan het eind van het vierde kwartaal hadden 733.000 zakelijke klanten 4G van KPN, vergeleken met 612.000 aan het eind van het derde kwartaal van 2014. Het aantal ‘multi play’ werkplekken steeg in het vierde kwartaal met 44.000 naar 301.000. 

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!