Witold Kepinski - 10 februari 2015

Mobile Bridge mobiele marketing technologie trekt partners en klanten aan

Mobile Bridge, leverancier van mobiele marketing technologie, trekt steeds meer partners aan.  Dit zegt Eyal Oster, ceo van Mobile Bridge. Het bedrijf heeft daardoor steeds meer klanten die het Mobile Bridge platform gebruiken voor het versturen van marketing content voor crm, point of sales (pos) en e-commerce systemen.

De technologie van Mobile Bridge maakt een cloud connectie met mobile relationship management, marketing automation, promotion, survey, retail en loyalty platformen. Deze zijn weer gekoppeld met een api met crm, point-of-sale (pos) en e-commerce software van Oracle, Siebel, SAP, hybris, Micros en Salesforce. Het Mobile Bridge platform maakt hierbij gebruik van indoor iBeacons die contact maken met mobiele gebruikers. Daarna wordt er content gestuurd, niet alleen aanbiedingen, maar ook games waarmee kortingen kunnen worden bedongen, incentives voor gebruikers en vrienden, polls, onderzoeken en anderen zaken. Zo krijgen organisaties veel meer kennis wat de klant wilt, onder ander door gebruik van geo-fences technologie, aldus Oster. Klanten van Mobile Bridge zijn onder andere ANWB en Burger King.

Point Of Sale

Het Mobile Bridge platform volgt verder klanten in een winkel met opeenvolgende aanbiedingen via een point of sale of CRM systeem die informatie krijgen van sensoren die de winkelbezoekers volgen. Oster: “Ze kunnen dan weer nieuwe aanbiedingen of andere informatie krijgen op bepaalde tijdstippen, locatie of context. De crm, e-commerce of pos-systemen kunnen dan zelfstandig op hun beurt informatie naar de app van gebruikers sturen. Mobile Bridge biedt daarbij een user interface, die werkt met Apple iOS en Google Android, voor het snel creëren van mobiele marketing content zonder dat daar speciale programmeerkennis voor nodig is. Alle content wordt versleuteld verzonden naar mobiele apparatuur in een ‘native format’.”

Partners

Steeds meer partners werken met Mobile Bridge zoals Lost Boys Mobile Bridge heeft een Advisory Board die bestaat uit Ariel Luedi (ceo Hybris, SAP), Shlomo Cohen (Managing Director Intel Netherlands), Brent McLean (CTO eBay Europe) en Tom Mohrmann (Managing director Tivall-Nestle Benelux).

Recent sloot Mobile Bridge met de Poolse beacon-specialist Kontak.io sluiten strategische alliantie, aldus Eyal Oster. “De partijen combineren Kontakt.io's beacon technologie en beheerplatform met Mobile Bridge's mobiele marketing engagement en commerce cloud. Doel van de samenwerking is klanten te helpen met het snel uitrollen van beacons en marketeers inzicht te geven in klantgedrag. Hierdoor krijgen marketeers de beschikking over een oplossing die bestaat uit beacon-gebaseerde marketing, business intelligence en business analytics. De twee partijen hebben al succesvol samengewerkt tijdens Ingram Micro's IMFR 2014 Showcase.” 

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!