Wouter Hoeffnagel - 03 maart 2015

Stempher investeert in nieuwe onsite-omgeving met Unica Schutte ICT

Koninklijke Verpakkingsindustrie Stempher maakt bekend de samenwerking met Unica Schutte ICT als strategisch ICT-partner te verlengen. Het bedrijf tekende deze maand voor een nieuwe Onsite omgeving en gaat gebruik maken van zowel vaste- als mobiele telefonie uit het telecomportfolio van Unica Schutte ICT.

Het ICT-team van Stempher hoeft door de vernieuwing van de ICT-omgeving niet continu meer brandjes te blussen om de ICT-voorzieningen werkend te houden. Hardware reparaties en het verhelpen van storingen zijn behoren tot het verleden. Er wordt door Unica Schutte ICT een training gefaciliteerd, waarbij de functionaliteiten van de nieuwe ICT-omgeving onder de ICT-medewerkers van Stempher wordt uitgelegd. “Dankzij de vernieuwde ICT-omgeving en de training kan ons ICT team zich meer focussen op de applicaties en bedrijfsprocessen”, verwacht Goossens.

Sleutelwoord: continuïteit
In het intensieve voortraject is veel gesproken over het strategische ICT-plan voor de komende jaren. Uit deze gesprekken bleek dat er behoefte is aan een hogere stabiliteit van de ICT-omgeving, die Stempher in eigen beheer had. Om dit te realiseren wordt een nieuwe Onsite ICT-omgeving gerealiseerd. Om ook telefonisch continu bereikbaar te zijn, gaat Stempher gebruik maken van IP-office uit het Avaya productportfolio. De eerste voorbereidingen voor de uitrol van integratie van vaste en mobiele telefonie zijn eveneens gestart. Er komen meer DECT toestellen, waarmee iedere afdeling te bereiken is.

De mobiele telefonieabonnementen die Stempher bij Unica Schutte ICT gaat afnemen, zijn gebaseerd op een alles-in-één pakket. Alle mobiele telefoniekosten die de medewerkers van Stempher binnen de EU maken, zitten daarmee in één telecombundel en resulteren dan ook in voorspelbare kosten voor het mobiele telefoonverkeer.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!