Witold Kepinski - 10 april 2015

Salesforce introduceert een nieuwe generatie oplossingen voor B2B marketing automation

Salesforce introduceert een nieuwe generatie oplossingen voor B2B marketing automation. Kern van de nieuwe producten is de zogeheten intelligent prospect engagement engine. Ondersteund door Salesforce Pardot, levert deze nieuwe oplossing, bestaande uit Engagement Studio en Sales Cloud Engage, adaptieve ondersteuning bij lead nurturing, gevisualiseerd campagne-testen en het aangaan van contacten met potentiële klanten op basis van inzicht, aldus Salesforce.

De nieuwe generatie Sales Cloud B2B marketing automation, ondersteund door Pardot, brengt alle data over potentiële klanten samen en vertaalt deze informatie naar directe acties. Hierdoor kunnen marketing- en salesteams slimmer verkopen, aldus Salesforce. Met inzicht in de digitale activiteiten van de potentiële klant, is het voor sales- en marketingmedewerkers nu gemakkelijker dan ooit te begrijpen hoe ze een klant het best kunnen benaderen, met welke informatie en op welk moment. Via de Salesforce1 mobile app krijgen salesmedewerkers op het juiste moment een notificatie, waardoor ze direct en op elk moment actie kunnen ondernemen met de juiste marketing- en promotiemiddelen. Marketingteams kunnen er zo op een gemakkelijke manier voor zorgen dat goedgekeurde content bij salesvertegenwoordigers belandt, zodat die direct een op maat gemaakte e-mailcampagne kunnen inzetten om de potentiële klant bij de verkoop te begeleiden, zo beweert Salesforce.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!