Wouter Hoeffnagel - 30 april 2015

Adobe en Microsoft integreren Adobe Marketing Cloud met Microsoft Dynamics CRM

Adobe en Microsoft werken aan marketing, sales en klantenservice bedrijven hun marketing, sales en diensten beheren te veranderen. Dit moet bedrijven beter in staat stellen klantcontact via alle kanalen te onderhouden. Dit hebben Adobe en Microsoft bekend gemaakt op de Microsoft Summit in Londen.

Bij de samenwerking worden de Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM geïntegreerd. Dit geeft merken de mogelijkheid om ervaringen te bieden die rekening houden met alle klantinteracties - van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit. Deze integratie helpt bij het elimineren van negatieve klantervaringen die ontstaan wanneer marketing, sales en klantinteracties geïsoleerd zijn.

Geïntegreerde CRM-oplossing
Microsoft Dynamics Marketing, de geïntegreerde marketingmanagement oplossing van Microsoft, biedt mogelijkheden zoals marketing resource management die complementair zijn aan de Adobe Marketing Cloud. Door de samenwerking komt een geïntegreerde CRM-marketing oplossing op de markt gericht op marketeers uit verschillende sectoren, zoals financiële dienstverlening en de reisbranche.

Marketeers krijgen door de samenwerking de volgende mogelijkheden:

  • Het afstemmen van sales en marketing door het integreren van verschillende doelgroepen en hun gedrag. Dit kan helpen bij sales of service calls, het identificeren van sales-mogelijkheden of het binnenhalen van leads.
  • Het ontdekken van waardevolle publieksegmenten en hen voorzien van real-time aanbiedingen of gerichte advertenties.
  • Het combineren van data over internetgedrag met bestelgeschiedenis, retournering, loyaliteit en call center geschiedenis. Dit geeft niet alleen de mogelijkheid om de levenscyclus van een klant te identificeren, maar ook om de juiste content op het juiste moment aan te bieden. Of dit nou content is op een landingspagina, in een opvolgende e-mail of als melding in een mobiele app.

Samenwerking op andere gebieden
Adobe en Microsoft willen ook op andere gebieden gaan samenwerken en producten gaan integreren. Een voorbeeld is de integratie van Adobe Marketing Cloud oplossingen met het Microsoft Azure Cloud platform. Adobe Campaign en Adobe Experience Manager zijn nu gecertificeerd op Microsoft Azure. Adobe werkt al langer samen met Microsoft om streams van grote sportevenementen, zoals de Olympische spelen en Super Bowl, te leveren via Adobe Primetime. De bedrijven ontwikkelen ook een connector om data van Adobe Analytics zichtbaar te maken in Power BI. Power BI is een business analytics-dienst die mensen in staat stelt hun data op een beeldscherm te zien.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!