Wouter Hoeffnagel - 06 mei 2015

Conclusion geeft retailers inzicht in gedrag van klanten

Conclusion biedt retailers informatie over het gedrag van klanten in winkels. Het bedrijf levert een koppeling tussen camerabeelden en kassasystemen, om inzicht te krijgen in de wijze waarop klanten zich gedragen. Dit maakt het mogelijk de winkelinrichting op klantgedrag aan te passen.

De service is mogelijk door een partnerschap dat Conclusion sloot met Axis Communications en Vizualize. Conclusion dicht met dit partnerschap het gat tussen informatie over klantgedrag online en offline. Online retailers weten veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak echter weinig informatie. Conclusion, Axis Communications en Vizualize koppelen hun kennis over camerasystemen, camera’s en software die het gedrag van klanten in beeld brengt.

Op deze manier krijgen retailers inzicht in hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Bovendien wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. Dit gedrag wordt getoond in een dashboard. De informatie wordt verrijkt met data uit het kassasysteem. Zo kan een retailer bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet.

Foto: Vlnr: Igor Marinkovic (Sidma, Europese vertegenwoordiger van Vizualize), Murat Kiran (Conclusion), Ralph Siegfried (Axis Communications), Goran Gavric (Conclusion)

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!