IBM en Facebook slaan handen ineen om advertenties relevanter te maken
IBM en Facebook kondigen aan de handen ineen te slaan om het Facebook-platform aantrekkelijker te maken voor adverteerders. Daarnaast starten de bedrijven het nieuwe initiatief IBM Commerce THINKLab.
Facebook’s advertentiesysteem wordt gecombineerd met de kennis van IBM op het gebied van analytics, zodat de voorkeuren van de geanonimiseerde individuele consument nauwkeuriger ingeschat kan worden. Adverteerders kunnen hiermee een sterk gepersonaliseerde klantervaring bieden. Daarnaast gaan Facebook en IBM adverteerders in staat stellen om succesvolle Facebook campagnes te kopiëren naar andere kanalen als fysieke winkels, websites en mobiele apps.
Daarnaast starten IBM en Facebook het IBM Commerce THINKLab. Hierin zullen beide bedrijven oplossingen ontwikkelen die voortvloeien uit specifieke klantvragen, bijvoorbeeld op het gebied van voorraadanalytics en prijsoptimalisatie. IBM wetenschappers, designers en experts gaan de door hen bedachte oplossingen real-time in de markt te testen, en kunnen zo snel nieuwe technologieën uittesten en integreren in één oplossing.