Witold Kepinski - 29 mei 2015

ACCO Brands kondigt een Europees samenwerkingsverband met Icecat aan

ACCO Brands kondigt een Europees samenwerkingsverband met Icecat aan en biedt channel partners hiermee het voordeel van actuele productinformatie in vijf Europese talen: Nederlands, Engels, Frans, Italiaans en Spaans.

Icecat is een wereldwijd platform, waarbij geregistreerde partners gratis toegang krijgen tot productdata en -teksten, inclusief specificaties en beeldmateriaal. De wereldwijde koppelaar van productdata levert gegevens van het volledige assortiment van ACCO Brands producten (meer dan 2500 met de merken Rexel, GBC, Nobo, Kensington, Quartet), aan de meer dan 35.000 partners van Icecat in een universeel, open formaat.

"Dankzij de connectie met Icecat kunnen wij onze klanten een nog betere service bieden en hen elk moment van de dag voorzien van de meest actuele en volledige digitale productdata van al onze producten. We zijn er zeker van dat deze samenwerking ons en onze channel partners helpt om de sales doelstellingen van komende jaren te behalen", aldus Marko Hoogeboom, Sales Director Northern Region van ACCO Brands. "Dankzij juiste data plaatst de consument gemakkelijker een bestelling."

Consistente weergave van juiste, actuele en volledige productinformatie in webshops zorgt voor meer orders aldus Hoogeboom: "Icecat productcontent wordt wereldwijd gebruikt door tienduizenden channel partners die product data nodig hebben in de voorkeurstaal van hun klanten. De gestandaardiseerde meertalige data inclusief opties en zoekfuncties worden in het juiste formaat aangeleverd. ACCO Brands verbetert met de Icecat Cross-Sell & Up-Sell mogelijkheid de online zichtbaarheid en daarmee verkoop van haar producten en de bijbehorende additionele verkoop. Channel partners kunnen automatisch alle cross-sell & up-sell mogelijkheden importeren in hun webshop en daarmee extra sales van ACCO Brands producten genereren", zo besluit Hoogeboom.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!