Redactie - 29 mei 2015

ACES Direct viert deze maand haar vijftiende verjaardag

Het Tilburgse ACES Direct viert deze maand haar vijftiende verjaardag. Een mijlpaal om trots op te zijn. Daarom trakteert de allround IT-dienstverlener haar klanten gedurende vijftien werkdagen op aantrekkelijke winacties, scherpe aanbiedingen en… ijsjes voor de hele buurt! De feestelijke jubileumacties vallen allemaal onder het overkoepelende thema ‘ROUTE 15’.

Het begon allemaal in mei van het jaar 2000. Toen verkocht de jonge student Tom Coehorst (foto) een printer van 100 gulden aan zijn allereerste klant, een webdesignbedrijf uit Capelle aan den IJssel. Nu, vijftien jaar later, is het eenmansbedrijf van Coehorst uitgegroeid tot toonaangevende IT-dienstverlener met 55 medewerkers en een jaaromzet van 50 miljoen euro. Aan het begin van dit jaar registreerde ACES Direct haar honderdduizendste klant. Reden genoeg dus voor het Tilburgse bedrijf om groots uit te pakken.

Wie jarig is trakteert 
De allround IT-dienstverlener gebruikt dit kristallen jubileum om haar klanten, partners en (oud-)medewerkers op een groot verjaardagsvoetstuk te plaatsen. Sven van Boxtel, Commercieel Manager van ACES Direct: “We hebben ons bestaansrecht niet alleen te danken aan onze goede service en persoonlijke benadering, maar vooral aan onze trouwe klanten, bevlogen medewerkers en hoogwaardige partners. Door hun niet-aflatende vertrouwen hebben wij kunnen uitgroeien tot het prachtige bedrijf dat we nu zijn. Daar willen wij hen graag voor bedanken.”

Jubileumacties
De jarige IT-dienstverlener viert haar vijftiende verjaardag met vijftien werkdagen feest: van donderdag 28 mei tot en met donderdag 18 juni. Van Boxtel: “De feestperiode trapt af met de lancering van een actiepagina op www.acesdirect.nl. Op deze pagina plaatsen wij scherpe aanbiedingen die wij speciaal voor deze gelegenheid hebben samengesteld met onze partners en fabrikanten. Daarnaast is er een loterij waar we gedurende de feestperiode fantastische cadeaus weggeven - onze klanten spelen automatisch mee met hun ordernummer. Voor de klanten van het allereerste uur hebben we iets unieks in petto; zij krijgen een verrukkelijke lunch aangeboden.” En als kers op de (ijs)taart krijgen alle omliggende bedrijven op het Tilburgse bedrijventerrein ‘Katsbogten’ de komende weken bezoek van de ACES Direct-ijscokar. Van Boxtel: “Wij steken ons jubileum niet onder versierde stoelen of banken; iedereen mag meegenieten!”

De geschiedenis van ACES Direct in een notendop
Vijftien jaar geleden deed Tom Coehorst in het kader van zijn afstuderen aan de UvT onderzoek naar kansen voor IT-Leveranciers. “In die tijd zag de IT-wereld er nog heel anders uit”, vertelt hij. “Je had catalogusverkopers - zeg maar gerust dozenschuivers - en totaalleveranciers. Daar zat niets tussen, terwijl in mijn ogen juist dáár de markt zat. Ik besloot in dat gat te duiken. ACES Direct zou een club worden met een groot assortiment waar je eenvoudig kunt bestellen en waar persoonlijk contact en service centraal staan.”

Het concept sloeg direct aan. ACES Direct opereerde aanvankelijk vanuit Coehorsts ouderlijk huis in Goirle. Toen in 2002 het aantal medewerkers tot 13 groeide, verruilde het bedrijf de zolder in Goirle voor een ruim kantoorpand aan de Kapitein Hatterasstraat in Tilburg. “Daar hebben we tropenjaren gedraaid”, vertelt Coehorst. “De vraag groeide alleen maar, net als ons bedrijf. Aanvankelijk was er nauwelijks concurrentie. We wonnen in die tijd zo’n beetje elke prijs die er in de markt te winnen viel. Dat maakte wel dat we op begonnen te vallen. Opeens merkten we dat andere bedrijven ons concept over begonnen te nemen.”

In 2007 verhuisde het bedrijf opnieuw, dit keer naar de Ellen Pankhurststraat in Tilburg. Coehorst: “Vlak daarna namen we drie bedrijven over die ons op allerlei fronten konden aanvullen: Sessence, Rackserver en take IT now. Zo ontstond het huidige ACES Direct: een uiterst professionele dienstverlener die klanten op ieder gebied ontzorgt.”

Het bedrijf dat startte op een zolderkamertje in Goirle, maakt tegenwoordig met 55 jonge, gedreven mensen zo’n 50 miljoen euro omzet. In de catalogus staan meer dan 1 miljoen items. Wat de toekomst brengt? “Over vijf jaar zijn we verdubbeld in omvang en omzet”, belooft Coehorst. Dat realiseren we door ons nóg beter te focussen op onze doelgroepen. En dat doen we door het iedere dag weer een beetje beter doen dan de dag ervoor - iets wat diep in onze bedrijfscultuur verankerd is.” 

ROUTE 15
Alle festiviteiten die ACES Direct de komende weken organiseert, vallen onder de noemer ‘ROUTE 15’. Dit thema staat symbool voor de weg die ACES Direct in 2000 is ingeslagen, voor de mooie route die het bedrijf de afgelopen vijftien jaar heeft afgelegd én voor alle prachtige paden die het bedrijf de komende jaren nog gaat bewandelen. En die paden zullen eigenlijk niet veel anders zijn dan voorgaande jaren. Want ACES Direct blijft zich ook in de toekomst focussen op service, gemak en het meedenken met de klant. Coehorst: “De behoeften van onze klanten zullen bij ACES Direct altijd op nummer 1 blijven staan. De aankomende feestperiode is daar een goed voorbeeld van.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!