Witold Kepinski - 21 oktober 2015

CIO Sligro Food Group kiest voor Teradata infrastructuur en marketing oplossingen

Teradata, leverancier van big data analytics en marketing applications, kondigt aan dat Sligro Food Group Nederland data-driven marketing gaat inzetten op een Teradata datawarehouse platform en met Teradata marketing automation oplossingen. Maurice van Veghel (foto), CIO van Sligro Food Group: “Wij hebben in de voorselectie naar diverse grote partijen gekeken. Teradata heeft bewezen een stabiele, schaalbare infrastructuur te bieden, en state-of-the art software die past bij onze Sligro 3.0 filosofie.”

Sligro is een B2B groothandel voor foodprofessionals in de Benelux. Het assortiment bestaat uit food, non-food, vers en wijn. Met slogans als ‘Kom genieten’ en ‘Kom proeven’ ontvangt, verwent en inspireert Sligro haar klanten. Met succes worden topkoks en wijnkenners op locatie aan het werk gezet om klanten te binden. De Sligro 3.0 vestigingen in Maastricht, Eindhoven, Gouda, Almere en Den Haag, fungeren met gemiddeld bijna 15.000 m2 inspiratie als flagship stores.

Sligro’s nieuwe klantgerichte concept vraagt om een andere klantbenadering. "Met 10 jaar aan klantdata als input voor de nieuwe technologie zal Sligro haar online communicatie naar een ‘next-level’ brengen. In plaats van massa-mailings worden doelgroepen gesegmenteerd. Dit wordt gedaan met de Omni-Channel Marketing oplossing van Teradata. Sligro kan hiermee klantgegevens analyseren, doelgroepen segmenteren, en met behulp van triggers real-time meetbare klantbinding realiseren. Dit gaat via een multi-channel dialoog over online en offline kanalen. Marketeers zijn zo in staat hun acties te baseren op basis van bekend of voorspeld klantgedrag", aldus Frank Beerlage, Managing Director Teradata Benelux.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!