Witold Kepinski - 26 januari 2016

KLM gebruikt Microsoft Yammer

Werknemers van luchtvaartmaatschappij KLM maken nu gebruik van de online communicatietool Yammer, onderdeel van Microsofts Office 365. Yammer is een unified-communications-as-a-service (UCaaS) oplossing.

Inmiddels posten ruim vijfduizend werknemers wekelijks meer dan honderd nieuwe berichten. Zowel het cabine- als het backofficepersoneel gebruikt Yammer op zijn mobiele apparaten. Simone Louwers, Director Communications voor Inflight Services KLM: “Inflight Services is een divisie van KLM met 9.300 werknemers. Terwijl onze negenduizend mensen aan cabinepersoneel op de voorgrond werken, zorgt onze backofficestaf ervoor dat alles ook achter de schermen op rolletjes loopt. Via Yammer delen zij realtime feedback, vragen en antwoorden met elkaar. Een probleem als te weinig drankjes aan boord van een vlucht wordt zo bijvoorbeeld snel opgelost. Zo verloopt de strategische communicatie tussen onze teams nog beter."

Werknemers ontvangen niet langer een antwoord vanuit een anoniem e-mailadres, maar zien daadwerkelijk met wie ze praten, aldus Louwers. "Dit soort directe communicatie via Yammer sterkt ons cabinepersoneel dat vaak innovatieve ideeën deelt met collega’s. Duurzaamheid is bijvoorbeeld heel belangrijk voor KLM. Toen een werknemer een nieuwe manier ontdekte om sandwichverpakkingen beter te vouwen en te hergebruiken, postte hij het idee op Yammer en nam het management zijn suggestie al snel over.”

Lees hier meer over het gebruik van Yammer door KLM.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!