Witold Kepinski - 09 februari 2016

Centric introduceert Hack@Scape serious game voor meer security awareness

Centric introduceert Hack@Scape, een serious game waarmee organisaties de security awareness van medewerkers vergroten.

Serious gaming is een vorm van educatie waarbij een onderwerp in een spel of puzzel behandeld wordt. Studies wijzen uit dat onderwijs in spelvorm een positief effect heeft op de resultaten. Met de serious game Hack@Scape overtuigen medewerkers zichzelf van de noodzaak van informatiebeveiliging en blijft de boodschap beter hangen.

Tijdens de Hack@Scape worden maximaal vijf medewerkers achtergelaten in een afgesloten kantoorruimte. Ze gaan op zoek naar aanwijzingen over wat er zich in de ruimte heeft afgespeeld en hoe dat heeft plaatsgevonden. Het antwoord ligt in de kluis en de deelnemers hebben 45 minuten de tijd om de code te kraken. Al puzzelend komen diverse security-onderwerpen aan bod. Na afloop van de game volgt een nabespreking en behandelen de deelnemers samen met experts van Centric de belangrijkste do’s en don’ts ten aanzien van informatiebeveiliging rond de eigen werkplek. Alles bij elkaar duurt een Hack@Scape ongeveer twee uur. De game kan zowel bij Centric als op locatie worden georganiseerd.

Gerard Stroeve, security-expert bij Centric: “Klanten geven vaak aan dat zij moeite hebben om medewerkers bewust te maken ten aanzien van informatiebeveiliging. Memo’s versturen alleen is anno 2016 niet meer voldoende en ook de poster heeft maar een beperkt effect. Met de Hack@Scape is het weer mogelijk om de ‘gewone medewerker’ actief te betrekken bij informatiebeveiliging.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!