Redactie - 22 juni 2012

Salesforce.com en Twitter sluiten wereldwijde strategische alliantie


Salesforce.com en Twitter maken een strategische, wereldwijde alliantie bekend waardoor Twitters Firehose van publieke tweets beschikbaar wordt voor klanten van Salesforce Radian6. Deze krachtige combinatie stelt bedrijven in staat dagelijks meer dan 400 miljoen tweets te analyseren, meer betrokkenheid te realiseren en klantinzicht te verkrijgen. Deze nieuwste stap bouwt voort op een bestaande driejarige relatie tussen de twee social pioniers.

“Twitter heeft de manier veranderd waarop mensen wereldwijd communiceren en interactie hebben met merken”, zegt Marcel LeBrun, SVP en GM bij Salesforce Radian6. “Met de verbintenis tussen Twitter en salesforce.com kunnen bedrijven de kracht van social listening en engagement toepassen op meer dan 400 miljoen tweets per dag. Dit biedt social enterprises de kans in contact te komen met volgers, problemen op te lossen, volgers te winnen en te bouwen aan de merkidentiteit.”  

“Bedrijven gebruiken Twitter om real time contact te leggen met hun klanten over de onderwerpen die er voor hen toe doen. Salesforce.com begrijpt hoe deze interacties gefaciliteerd moeten worden”, zegt Jana Messerschmidt, vice president of Business Development bij Twitter. “Door de kracht van Salesforce Radian6 te combineren met Twitter, kunnen bedrijven hun klanten nog beter begrijpen en er nog beter op reageren, op het moment dat deze conversaties worden gevoerd.”

Salesforce.com en Twitter Global Strategic Alliance
Dankzij de alliantie kunnen social enterprises de enorme hoeveelheid aan social conversaties over hun producten, merk en industrie gebruiken om dynamische en sterkere klantrelaties aan te gaan. Bedrijven blijven hun business aanpassen aan de social wereld van vandaag de dag. Met deze alliantie kunnen ze op nog meer nieuwe manieren betrokken zijn bij hun klanten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!