Redactie - 03 augustus 2012

Nieuwe CEO voor contact center leverancier Aspect


Aspect, een Amerikaane telecomleverancier van contact center oplossingen, maakt de aanstelling bekend van Stewart Bloom (foto) als Chief Executive Officer. De benoeming is op 1 augustus ingegaan. Voormalig Jim Foy blijft fulltime Executive Chairman van Aspect’s Board of Directors.

Bloom brengt meer dan 28 jaar ervaring mee in enterprise software en professional services, meest recent opgedaan als CEO van Escalate Retail (een Golden Gate Capital bedrijf), voorafgaand aan de acquisitie van dit bedrijf door RedPrairie.

Voor zijn tijd bij Escalate was Bloom CEO bij GERS Retail Systems, Vice-President Americas Technology Services bij Capgemini en Senior Vice-President strategy consultancy bij Mainspring, voordat dit bedrijf een beursnotering verkreeg en de vervolgens door IBM werd overgenomen. Daarvoor was hij Partner bij Ernst & Young Management Consulting en Leader van haar Center for Technology Enablement na E&Y’s acquisitie van DSSI, speler in enterprise collaboration en kennismanagement, en dat Bloom mede heeft opgericht.

Mohamad Ali, ceo van Aspect's workforce optimization group, heeft Aspect verlaten. Dit nadat Ali's voormalige werkgever Avaya via de rechter heeft voorkomen dat hij bij concurrent Aspect aan de slag mag.

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!