Redactie - 06 augustus 2012

Teradata ziet omzet en winst flink stijgen


Teradata, leverancier van data analyse en warehousing oplossingen, heeft zijn omzet en winst het afgelopen kwartaal flink zien stijgen. Zelfs meer dan de analisten hadden verwacht. De omzet steeg met 14 procent naar
 665 miljoen dolllar. De winst steeg naar 132 miljoen dollar. Een jaar eerder was dat nog 103 miljoen dollar.

Zelfs in Europa wist Teradata meer van zijn data warehousing, big data analytics en integrated marketing management oplossingen te verkopen. Teradata helpt klanten meer informatie te halen uit hun data en kosten te besparen op het gebied van hun infrastructuur, aldus ceo Mike Koehler (foto) van Teradata.  Europese klanten zijn onder andere Unilever, KPN en Air France-KLM.

Teredata groeide flink dankzij de software van Aprimo dat in 2011 voor ongeveer 400 miljoen euro (525 miljoen dollar) werd overgenomen. Aprimo levert on-demand marketingsoftware dat data analyseert voor het gebruik van marketing- en advertentiecampagnes worden opgezet. Deze software staat ook bekend als integrated marketingmanagement.

Teradata levert veel nieuwe producten voor het analyseren van big data die afkomstig zijn uit sociale netwerken zoals Facebook en Twitter. Bedrijven kunnen hiermee data afkomstig van sociale netwerken, smartphones en mobiele sensoren (bijvoorbeeld RIFD) beter verzamelen en analyseren.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!