Redactie - 07 september 2012

Capgemini breidt wereldwijde alliantie uit met salesforce.com


Capgemini heeft zijn alliantie met salesforce.com verder uitbreidt. Capgemini implementeert al sinds 2007 Salesforce-oplossingen, maar met dit mondiale groei-initiatief willen Capgemini en salesforce.com, via een gezamenlijke marktstrategie, investeren in het creëren van succesvolle klantervaringen in de cloud. Het doel is om de omzet in de komende twee jaar te laten groeien en het toenemende aantal organisaties te ondersteunen dat onder invloed van social media transformeert naar een ‘social enterprise’. Het partnership is mondiaal, met een focus op markten in Frankrijk, Nederland, Scandinavië, Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk.

Praktisch voorbeeld van de samenwerking tussen Capgemini en salesforce.com is de lancering van CustomerConnect Retail, een oplossing op basis van het Salesforce Platform, om retailers beter inzicht te kunnen geven in hun klanten. Dit gebeurt door klantdata uit verschillende bronnen te combineren zodat een meer gepersonaliseerde en klantgerichte dienstverlening in real time mogelijk wordt. De oplossing maakt gebruik van wendbare technieken en een schaalbaar cloudcomputing model voor het leveren van een verbeterde klantenservice via meerdere kanalen, zowel in de winkel, online of via social media.

Capgemini zal wereldwijd zijn capaciteiten uitbreiden en verder investeren in Salesforce training en certificering ter uitbreiding van de huidige competenties op het gebied van CRM, Enterprise Architecture en cloud. Ook zal het aantal salesforce.com Centers of Excellence worden uitgebreid. Daarnaast zal Capgemini sectorspecifieke oplossingen gaan ontwikkelen voor segmenten zoals telecommunicatie en financial services rondom klantloyaliteit, service en retentie, naast het uitbreiden van traditionele systeemintegratie naar cloud integratie. Capgemini werkt al samen met salesforce.com voor een aantal internationale klanten zoals Touring Club Schweiz, de grootste automobielclub van Zwitserland, om de organisatie te transformeren in een ‘social enterprise’.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!