Redactie - 15 oktober 2012

Icecat: groene IT-producten in trek


Producten met het EnergyStar-logo blijken 33% populairder in het online kanaal dan producten die dit logo niet voeren (EnergyStar=No), volgens de Icecat analyse van het derde kwartaal 2012. Dit bevestigt het wijdverbreide idee dat duurzaamheid en energie-efficiëntie momenteel een zeer belangrijk invloed hebben op aankoopbeslissingen.

Icecat ceo Martijn Hoogeveen: “Het is daarom cruciaal voor fabrikanten om in zulke groene beoordelingen te investeren en deze kwalifacties prominent te tonen aan hun koperspubliek.“

Op dit moment zijn er de volgende gangbare groene logo’s: EPEAT en  EU Flower, die een van wieg-tot-graf-benadering volgen, en energie-efficiëntie labels zoals EnergyStar en de bekende EU Energie-Efficiëntie Classificaties. De laatsten zijn gangbaar bij bij witgoed, lampen en auto’s. Martijn Hoogeveen voorziet dat in de nabije toekomst generieke duurzaamheidslogo’s categoriespecifieke en regionale logo’s gaan vervangen.

Redactie Dutchitchannel.nl

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!