Redactie - 17 oktober 2012

Dell partners krijgen Automated Price List-tool


Dell introduceert een nieuwe tool voor partners als onderdeel van het PartnerDirect-programma. De Automated Price List-tool helpt partners om hun verkoopprocessen te stroomlijnen door prijsinformatie te verzamelen voor server-, network- en storage-oplossingen en diensten in de EMEA-regio.

De introductie van de Automated Price List-tool valt samen met de start van Dell’s jaarlijkse EMEA PartnerDirect Solutions Conference, die dit jaar in Madrid plaatsvindt. Daar krijgen 180 deelnemende partners de gelegenheid krijgen om van gedachten te wisselenover de groei van hun business en een hechtere samenwerking met Dell.

Tijdens het evenement komen partners meer te weten over de zakelijke visie en strategie van Dell en de IT-oplossingen voor eindgebruikers. Verder zijn er lezingen van vertegenwoordigers van Dell, Intel en Gartner. Tijdens het evenement worden 13 landspecifieke sessies georganiseerd die partners handvaten bieden om de oplossingen van Dell in hun lokale markt aan de man te brengen.

Dell zegt partners te helpen hun omzet te verbeteren. Dell heeft in de EMEA regio nu meer dan 62.000 deelnemers binnen het PartnerDirect-programma en meer dan 900 partners met een Premier- of Preferred-status. Het aantal dealregistraties is in het twee kwartaal met 38% gegroeid. Verder heeft Dell een aantal  initiatieven en campagnes geïntroduceerd ter ondersteuning van de channel-partners. Het gaat onder meer om nieuwe trainings- certificeringstrajecten onder meer voor cloud computing en desktopvirtualisatie die partners in staat stellen om belangrijke groeikansen te benutten. Daarnaast zijn er speciale partnertrainingen met betrekking tot storage-oplossingen. Tot slot zijn er meer en geactualiseerde online tools die het verkoopproces van partners versnellen.

“Onze channel-partners spelen een belangrijke rol bij de transformatie van Dell naar leverancier van integrale oplossingen. De afgelopen 12 maanden hebben we het PartnerDirect-programma verder uitgebouwd om beter te kunnen voorzien in de behoeften van partners. Daarnaast hebben we belangrijke nieuwe kansen voor hen gecreëerd door de overnames die ons oplossingenaanbod versterken,” aldus Andreas Schuetze, marketing director EMEA Channel Marketing & Programs bij Dell.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!