Redactie - 03 november 2012

'Sophos partnerprogramma biedt channel partners compleet security aanbod'


Het nieuwe Sophos partnerprogramma werpt zijn vruchten af, zo meldt Seth van der Meer (foto), channel manager bij Sophos Benelux.

Het programma integreert de beste aspecten van de voormalige Sophos- en Astaro-programma’s, waardoor alle partners de mogelijkheid krijgen om de hele productlijn van Sophos aan te bieden, inclusief het nieuwe UTM 9, dat endpoint bescherming in de gateway integreert. Van der Meer: "Je ziet dat partners van Sophos en Astaro een compleet security pakket kunnen aanbieden zoals endpoint security, web security, e-mail security, network security, mobile security en encryptie. Daarnaast biedt het nieuwe programma partners certificeringen, nieuwe incentives, diverse trainingen en verschillende statussen."

Sophos heeft een programma gemaakt waarin uitgebreide technische- en verkooptrainingen beschikbaar zijn, inclusief drie nieuwe certificatiepaden welke erop gericht zijn partners te helpen deze vaardigheden te ontwikkelen en verbeteren. Aanvullende, online trainingsmodules zijn beschikbaar op het geheel vernieuwde en geoptimaliseerde partner portal. Daarnaast biedt het nieuwe portal ook een nieuwe ‘quote en deal’ registratiemogelijkheid, naast toegang tot klantinformatie.

Afstemming op businessmodel van partner
Het Sophos-programma tweeledig; afhankelijk van het businessmodel van de partner wordt er gekozen voor een status als reseller of als solution provider. Partners kunnen de status kiezen die het beste past bij hun individuele bedrijfsdoelen en –wensen. Het partnerprogramma kent een silver, gold en platinum status, afhankelijk van omzet en technologische certificering. Sophos verwacht dat in de nabije toekomst zo’n 125 van de in totaal ruim 600 partners actief in het programma gaat deelnemen. Seth van der Meer: “Waar het partnerprogramma voorheen meer productgericht was, is het huidige programma erop gericht de resellers actief te helpen nog succesvoller te zijn. Dat doen we onder meer door trainingsprogramma’s, maar ook door het ‘white labelen’ van marketingcampagnes voor partners.”

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!