Redactie - 08 november 2012

CommVault opent nieuw EMEA partnersup?portcenter


CommVault heeft in het Britse Reading zijn nieuwe EMEA Partner Enablement Centre (PEC) geopend. Het PEC is opgezet opdat CommVault zijn channel-partners en OEM’s nog beter kan ondersteunen door het bieden van snel query-beheer en een korte responstijd voor offertes en orders.

Deze nieuwe verkoopondersteuningsfunctie is primair gericht op bestaande klanten en ondersteunt bij het beheer en de verkoop van (‘instap’-)licenties met een gegarandeerde maximale wachttijd van één dag, aldus Janet Cropper (foto), EMEA Director Inside Sales & Partner Enablement Centre bij CommVault. “Het PEC doet dienst als centraal aanspreekpunt voor partners. Het biedt een directe verbinding met de business die query-beheer kan ondersteunen, en die tegelijkertijd dienst doet als een one-stop-shop voor alle OEM- en distributiepartners.”

Telefoondienst
CommVault biedt als onderdeel van het PEC-pakket een meertalige dienst (Engels, Frans, Duits, Nederlands, Spaans en Italiaans) met speciale OEM-e-mailboxen voor de belangrijkste partners. Daarnaast is er een uitgebreider systeem beschikbaar voor het bestellen van nieuwe licenties en professionele diensten en trainingen, en het updaten naar nieuwe softwareversies. Beide opties draaien naast een centraal e-mailaccount voor alle andere distributie- en platinumpartners. Partners profiteren verder van een binnenlandse telefoondienst.

Als onderdeel van het PEC komen er twee supportfuncties beschikbaar. DeInside Sales Support focust op outbound sales: deze ondersteunt nieuwe campagnes en telefonisch contact met bestaande klanten voor de ondersteuning bij softwarelicenties en het beheer van de verkoopcyclus voor aanvullende leveringen aan bestaande klanten. De Inside Sales Administration is verantwoordelijk voor de voorbereiding van offertes en het monitoren van partnerspecifieke e-mailboxen om ervoor te zorgen dat de 24-uurs SLA’s blijven behouden. Daarnaast assisteert deze bij het instellen van partnerspecifieke SKU’s naar wens.  “Andere nieuwe ontwikkelingen zijn onder meer de introductie van een nieuw wereldwijd offerte- en bestelsysteem dat backofficeprocessen verder stroomlijnt. We verwachten dat het PEC de verkoopefficiëntie sterk verbetert en kijken uit naar het monitoren van de vooruitgang en successen”, zegt Cropper.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!