Redactie - 01 december 2012

Interview Martijn van Lom, Kaspersky Lab: meer tools en ondersteuning voor resellers


Martijn van Lom (foto), General Manager van Kaspersky Lab Benelux & Nordic, ontwikkelaar van oplossingen voor content- en netwerkbeveiliging, zegt dat zijn bedrijf een aantal nieuwe initiatieven heeft geïntroduceerd voor zijn resellers. Dat geldt voor partners die actief zijn in de retail tot aan partijen die enterprise security-oplossingen verkopen. “Hiermee kunnen ze de IT-omgevingen van klanten beveiligen en tegelijkertijd een goede boterham verdienen.”

Doordat Kaspersky Lab wil groeien in de zakelijke markt is het Kaspersky Lab partnerprogramma, dat in 2011 in een nieuw jasje werd gestoken en 140 deelnemende partners heeft, voor resellers uitgebreid. Onder andere met de Be Ready Assesment tool, doelgerichte leadgeneratie van prospects, en het spaarprogramma Kaspersky Points. Van Lom: “Met de Be Ready Assesment tool kan de reseller een security scan van een IT-omgeving uitvoeren. Via een instant rapport generator krijgt de klant een nauwkeurige inzage in de eventuele beveiligingsrisico’s. De Be Ready Assessment tool is handig voor resellers, want de kennisgebieden infrastructuur en security worden steeds complexer. Resellers kunnen met deze tool eenvoudig inventariseren of hun klanten de juiste investeringen doen door deze te vergelijken met gelijkwaardige bedrijven. De security oplossingen kunnen vlot worden uitgerold dankzij de elektronische software distributie en de beheeroplossingen van Kaspersky”, aldus Van Lom.

Kaspersky Points
Resellers van Kaspersky worden beloond als ze meer software en licenties weten te verkopen met het Kaspersky Points loyaliteitsprogramma. Van Lom: “Kaspersky heeft voor deelnemende resellers een online shop ontwikkeld. Daar kunnen ze cadeaus uitkiezen in ruil voor de gespaarde punten. Deze punten verzamelen ze door software te verkopen, certificeringen te behalen of door het plaatsen van het Kaspersky Lab profiel en logo op hun website. De punten worden automatisch maandelijks toegekend aan de deelnemende partners van Kaspersky Points.” Meedoen is eenvoudig, inschrijven voor het partnerprogramma is daarvoor slechts een vereiste. 

Kaspersky Lab, dat geheel indirect verkoopt in Nederland via Copaco, DSD Europe, Micromedia en Ingram Micro, is niet meer het bedrijf dat alleen een antivirus pakketje verkoopt in de MediaMarkt, zegt Van Lom. Tegenwoordig richt het van oorsprong Russische bedrijf, dat inmiddels vijftien jaar bestaat, zich op het beveiligen van organisaties in het mkb en enterprise. Van Lom: “Dat gaat om endpoint security van vaste-, mobiele-, virtuele- en cloudomgevingen.”  Voor deze markt zal Kaspersky eind januari 2013 een volgende stap maken met de nieuwe endpoint beveiliging. “Denk hierbij aan centraal management voor anti malware, encryptie en vergaande oplossingen voor mobile device management. De meest belangrijke launch sinds het bestaan van Kaspersky Lab.” 

Twente

Van Lom ziet dat het brede aanbod leidt tot meer grote klanten: “In Nederland wordt steeds meer van onze zakelijke security software verkocht, onder andere aan overheden en de Universiteit Twente.” Wij breiden ons portfolio uit met vooruitstrevende oplossingen die klaar zijn voor de toenemende dreigingen en uitdagingen van IT managers.” 

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!