Redactie - 12 december 2012

Cisco start marketingcampagne ‘Internet of Everything’


Volgens Cisco zullen in 2020 zullen 2,5 miljard mensen en 37 miljard ‘dingen’ zoals apparatuur en auto's, op het internet zijn aangesloten. Cisco zegt daarom een nieuwe campagne te starten die laat zien wat er kan gebeuren als heel veel dingen verbinding maken met het Internet of Everything.  "Deze nieuwe verbindingen tussen mensen, data en dingen bieden ongekende mogelijkheden. Denk aan zaken zoals medische apparatuur. Gebouwen. Zelfs snelwegen", aldus Cisco in een persbericht.

De  campagne van Cisco, die ontwikkeld is met het branding- en advertentiebureau Goodby Silverstein & Partners heeft als tagline ‘Morgen begint hier’ (‘Tomorrow starts here’). Met een smartphone, of tablet kunnen lezers video’s, klantverhalen, white papers en infographics van Cisco bekijken en uitwisselen, ‘liken’, volgen of downloaden. 

Software en diensten
Met de campagne wil Cisco naast netwerkoplossingen meer een speler worden op het gebied van software en diensten. De strategiewijziging is opmerkelijk. Een jaar geleden ging Cisco zich meer focussen op zijn core business zoals routers, switches, datacenter, security en video/telepresence. Hierbij werd afscheid genomen van veel consumentenproducten en verdwenen er duizenden banen. Maar Cisco's ceo John Chambers, die over een paar jaar met pensioen gaat, is zelfverzekerd om binnen een paar jaar de grootste IT-leverancier te worden.
  
Door: Witold Kepinski


 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!