Redactie - 20 december 2012

Oracle koopt digital marketing specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar


Oracle koopt digital marketing automation SaaS specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar. De technologie wordt onderdeel van Oracle's Customer Experience aanbod, zoals Oracle Sales Cloud, Oracle Commerce Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Content Cloud en Oracle Social Cloud platforms.

Eloqua automatiseert marketing zoals campagnes, testen, meten, prospect-profilering en lead-nurturing. Hierdoor kunnen nieuwe klanten en meer omzet worden binnengehaald. Eloqua biedt een oplossing om een contactstrategie met klanten en prospects uit te voeren en hen op de voet te volgen. Het biedt een tool om via het AIDA model (Attention-Interest-Desire-Action) de reis van A naar A (van Attention naar Action) goed te navigeren. Met Eloqua zijn alle marketing acties geautomatiseerd en meetbaar.

TriMM
In Nederland zijn Leadfabric en TriMM partners van Eloqua. Zo biedt TriMM dagelijkse ondersteuning aan NXP Semiconductors op het gebied van digitale marketing automation middels Eloqua. Daarnaast ontwikkelt TriMM data quality/cleansing (web)applicaties welke gekoppeld kunnen worden met Eloqua.

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!