Redactie - 07 januari 2013

Lenovo splitst zich op in twee bedrijven en neemt Apple op de korrel


De Chinese hardwareleverancier Lenovo splitst zich op in twee bedrijven. De Lenovo Business Group  gaat commodity producten verkopen, zoals desktops, notebooks en tablets, smartphones en Smart TV's. De Think Business Group gaat meer slimme producten verkopen zoals high-end pc's waarbij de strijd wordt aangegaan met Apple.

Dit meldt Sina Tech dat de hand wist te leggen op een e-mail van Lenovo CEO Yang Yuanqing (foto). Zo meent hij dat de merknaam en logo 'Think', dat ooit door IBM is geïntroduceerd, goed kan worden gebruikt tegen Apple. Wijlen Steve Jos voegde de slogan 'Think different' aan het merknaam Apple, om zich af te zetten tegen IBM. De Think Business Group van Lenovo richt zich op zakelijke klanten met high-end producten zoals de Thinkpad.

LenovoEMC
Eerder werd bekend dat Lenovo en EMC samen de oprichting van de joint venture LenovoEMC hebben afgerond, waarin de storage producten van EMC iomega worden verkocht. Het merknaam iomega verdwijnt.

Door: Witold Kepinski  

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!