Redactie - 18 januari 2013

Mobiel adverteren enorme groeimarkt


De investeringen die in 2013 gedaan zullen worden in mobiel adverteren bedragen 11,4 miljard dollar, een forse stijging ten opzichte van de 9,6 miljard dollar die er in 2012 aan is uitgegeven. Dat voorspellen de analisten van Gartner. De jaren erna zal de stijging zich exponentieel voortzetten, tot een bedrag van 24,5 miljard in 2016. Dit zal een stimulans betekenen voor alle organisaties die daarbij betrokken zijn, zoals ontwikkelaars van apps, advertentienetwerken, mobiele platform providers, gespecialiseerde bureaus en communicatie service providers.

De mobiele advertentiemarkt groeit volgens Stephanie Baghdassarian, research director bij Gartner, sneller dan verwacht door de enorme populariteit van smartphones en tablets. "De groei in mobiel adverteren gaat vooral ten koste van gedrukte media, die op dit moment te maken hebben met lagere advertentie-inkomsten door mobiele uitgeefinitiatieven. Smartphones en media tablets breiden de bestaande advertentiemarkt uit met nieuwe regio's. Bovendien besteden de gebruikers veel tijd aan die apparaten."


Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!