Partners bezorgen Hippo flinke omzetgroei
06-03-2013
Deel dit artikel:

Partners bezorgen Hippo flinke omzetgroei


In 2012 is de omzet van het Nederlandse softwarebedrijf Hippo met 32 procent gegroeid in vergelijking tot een jaar eerder. Exacte omzet- en winstcijfers meldt Hippo niet.

De groei sprong is met name gerealiseerd in het buitenland, dankzij de ingezette internationale partner strategie. Buiten de Benelux groeide de omzet in EMEA met 234 procent. De omzet in de USA, waar Hippo al langer een eigen vestiging heeft, groeide met 55 procent.

Content
Partners - agency’s en system integrators - zijn vooral geïnteresseerd, door de open architectuur van Hippo CMS. Deze is gebaseerd op open source en open standaarden, dit geeft partners en klanten de mogelijkheid het systeem naar eigen hand te zetten. Dit maakt Hippo met name in Enterprise omgevingen, waar bestaande CRM en ERP, E-Commerce systemen geïntegreerd worden tot een aantrekkelijke propositie, zo meldt de leverancier.

“Content is wereldwijd geëxplodeerd in de afgelopen 10 jaar. Consumenten krijgen steeds meer informatie aangeboden, waardoor het nu belangrijker dan ooit is dat wat je zegt direct raak is” zegt Jeroen Verberg, mede-oprichter van Hippo. “ Bedrijven en overheden worstelen hier wereldwijd mee, zeker ook door alle nieuwe kanalen zoals mobiel en social media, die erbij gekomen zijn. Onze oplossing is uniek doordat het marketeers een gebruiksvriendelijk instrument geeft, dat tegelijk “onder water” super geavanceerd is.”

Verwachting 2013
Hippo verwacht het hoge groei tempo te kunnen vasthouden door het partner programma verder uit te breiden en enkele nieuwe regio’s aan te boren. Dit zal gepaard gaan met het intensiveren van marketingactiviteiten in de huidige groeimarkten: DACH, Frankrijk, UK, en Noord-Amerika. Deze marketingactiveiten zullen worden ontplooid in samenwerking met lokale partners.

Door: Witold Kepinski 

   

Terug naar nieuws overzicht