Microsoft optimaliseert Dynamics NAV en AX channel strategie
15-03-2013

Microsoft optimaliseert Dynamics NAV en AX channel strategie


Microsoft Nederland komt met een nieuwe channelstrategie voor zijn Dynamics NAV en Dynamics AX ERP-software. Doel is de verkoop van Dynamics NAV via het distributiekanaal te stimuleren en met Dynamics AX via een joint selling model, aldus Arjen Oude Kotte (foto), Director, Small and Midmarket Solutions & Partners bij Microsoft Nederland.

Volume licencing
 “De Dynamics markt mag wat mij betreft wel sneller gaan”, aldus Oude Kotte. “We halen het channelbeleid voor Dynamics AX en AV uit elkaar. We gaan naar een distributiemodel toe met Dynamics NAV. Dynamics AX gaan we vaker direct verkopen, samen met Quattro Business Solutions (QBS Group) en onze bestaande Dynamics AX partners die de implementatie doen. Door deze stap worden de marges, die soms wel 40 tot 50 procent waren, voor Dynamics AX partners minder, omdat we daar nu zelf aan het verkopen zijn. Dynamics AX kan je nu via volume licencing krijgen."
 
ERP en CRM
Deze verandering betekent dat Microsoft Dynamics AX bij grote klanten onder één contract brengen, aldus Oude Kotte. "We beginnen met een model waar de leveranciers de verkoop doet en Quattro Business Solutions de implementatie. Daarvoor zaten we in een het VAR-model, maar dat is in grootzakelijke markt lastig. Bij veel van onze producten zitten we zelf in de lead om te verkopen. Je krijgt aan de bovenkant van de markt meer joint selling. Aan de onderkant van de markt is het Dynamics NAV kanaal. Dat is een transactioneel kanaal geworden dat om volume draait. Uiteindelijk gaat Dynamics NAV ook de cloud in. De ERP markt is een lastig. Het is een vraagmarkt, klanten stellen hun migraties uit. Maar de CRM markt is anders. Daar zie je groei. Dynamics CRM is al jaren een van ons hardst groeiende producten.”

Door: Witold Kepinski


 

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Software
Software