Redactie - 21 maart 2013

Toshiba focust op heilige drie-eenheid B2B, B2C en TV


Toshiba, leverancier van pc’s en tv’s, zal zich de komende jaren focussen op drie markten: B2B, B2C en TV. Dit zeiden diverse Europese topmanagers van Toshiba op het druk bezochte evenement ToshibaWorld 2013. Het evenement vond plaats in het ‘Muziekgebouw aan ’t IJ’ te Amsterdam.

Goed jaar
Resellers kregen van Toshiba Information Systems Benelux en Toshiba Consumer Products een update over de strategie en nieuwe Toshiba product line-up. “2012 was een goed jaar voor Toshiba”, aldus Gerd Holl, general manager Central Europe, Toshiba Digital Products and Services. “De omzet uit de verkoop van pc’s nam met 14 procent toe. Dat is meer dan de zeven procent groei van Apple.” Andere leveranciers zagen een omzetdaling, zo zei Holl tegen de honderden aanwezige resellers.

Ultrabook
Dirk Thomaere (foto), general manager digital products & services Central Europe, ziet veel groeikansen in verticale B2B-markten voor Toshiba resellers. “Onder andere in de gezondheidszorg en het onderwijs.” Interessante zakelijke producten zijn onder andere de Toshiba Z930 ultrabook, de Toshiba Satellite U840t en U920 notebooks, de Qosmio all-in-one pc’s en de Excite tablets.

TV en Blue ray
Verder verwacht Toshiba meer tv’s, te verkopen aldus Holl. Onder andere met de L1/W1 D1 series, L2/W2 series, L4 series, M6 series, L7 series, en M8 series. Ook verwacht Toshiba meer vraag naar zijn blue ray spelers.

Resellers kunnen komende jaren rekenen op veel ondersteuning, zo besloot Thomaere. “Toshiba en resellers werken nauw samen in een moeilijke markt.”

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!