Awards beste webwinkels van Nederland uitgereikt
29-03-2013
Deel dit artikel:

Awards beste webwinkels van Nederland uitgereikt


In Noordwijk aan Zee zijn De Nationale Thuiswinkel Awards 2013 uitgereikt. 18 Nederlandse webwinkels zijn onderscheiden als beste in hun categorie. De Publieksprijzen XL (jaaromzet hoger dan 5 miljoen euro) werden uitgereikt in 17 categorieën. Daarnaast werden er 9 Vakprijzen uitgereikt. De winnaars zijn gehuldigd tijdens de traditionele gala-avond met ruim 600 aanwezigen in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Coolblue is daarbij uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland.

Online winkelen blijft zich ontwikkelen
‘Het is geweldig om te zien dat de online branche zich zo blijft ontwikkelen’, aldus voorzitter van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards Fons van Westerloo. ‘Ik ben trots om te zien hoe hard er gewerkt wordt en op de passie die de ondernemers hebben. In deze groeiende branche moet je je blijven onderscheiden. De Thuiswinkel Awards zijn een terechte bekroning voor de unieke webwinkels die elk onderscheidend zijn in hun vakgebied. Ze hebben een unieke prestatie geleverd!’

Winnaars Publieksprijzen XL 2013
In februari en maart vond het vooronderzoek plaats waarbij consumenten de mogelijkheid hadden alle deelnemende webwinkels te beoordelen. In maart brachten consumenten massaal hun stem uit op hun favoriete webwinkel. De winnaars zijn tot stand gekomen op basis van de kwalitatieve beoordeling in combinatie met het aantal stemmen van de consumenten. Eerder deze maand werden de Awards voor de Publieksprijzen tot 5 miljoen euro uitgereikt.

Q&A Research & Consultancy voerde in opdracht van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards het onafhankelijke consumentenonderzoek uit. Op basis hiervan kwamen in 17 categorieën de volgende winnaars van de Publieksprijzen XL met een omzet vanaf 5 miljoen euro uit de bus:

Baby & Kind: kleertjes.com
Boeken, Films, Games & Muziek: bol.com
Computer hard- & software: 123Inkt.nl
Consumentenelektronica: coolblue.nl
Damesmode, Lingerie & Ondermode: pabo.nl
Financiële Diensten: paypal.nl
Herenmode: score.nl
Hobby & Cadeau: albelli.nl
Levensmiddelen en Persoonlijke Verzorging: bodyenfitshop.nl
Schoenen: omoda.nl
Speelgoed: bol.com
Telecom: coolblue.nl
Tickets voor Evenementen en Cultuur: seetickets.nl
Vakantie, Reizen en Vrije Tijd: neckermann.nl
Vergelijkingssites: beslist.nl
Warenhuizen: bol.com
Wonen: totaalmarkt.nl

Winnaars Vakprijzen 2013
Dit jaar zijn er naast deze bekende Vakprijzen ook vijf nieuwe Vakprijzen in het leven geroepen. Webwinkels worden bij deze Vakprijzen beoordeeld op basis van de GfK ShopExperience. Onderzoeksbureau GfK heeft in samenwerking met experts op ieder van de Vakprijzen een benchmark van de best in class gecreëerd. In totaal werden meer dan 180 aspecten van de webwinkels beoordeeld. De Vakprijzen gaan naar webwinkels die zich in 2012 op een succesvolle, spraakmakende, creatieve en/of innovatieve wijze het best hebben gemanifesteerd.

De deskundige vakjury heeft de volgende winnaars van de Vakprijzen uitgeroepen:

ContactCare Customer Centricity Award: coolblue.nl
PostNL Dynamic Delivery Award: coolblue.nl
PaySquare Easy Buying Award: debijenkorf.nl
Copernica Online Marketing Award: bol.com
Product Experience Award: independer.nl
Beste Mobiele Webwinkel 2013: debijenkorf.nl en thuisbezorgd.nl
Beste Startende Webwinkel 2013: werkaandemuur.nl
Cross Border E-Commerce Award 2013: thuisbezorgd.nl



Terug naar nieuws overzicht

Tags

Innovation