Redactie - 30 maart 2013

MKB spendeert meer geld aan anti-malware, web threat security en messaging security


Het MKB spendeert meer aan content security zoals anti-malware, web threat security en messaging security, zo meldt onderzoeksbureau Canalys.

In totaal werd er het afgelopen jaar 3,5 procent meer geld uitgegeven aan anti-virus software. Het mkb heeft 28,4 procent omzetaandeel in de totale anti-virus software markt, die in 2012 wereldwijd goed was voor 2,3 miljard dollar. Het mkb spendeert meer geld aan security software door de toenemende complexiteit van IT en de opkomst van BYOD binnen het kantoor.

Trend Micro, McAfee, Symantec en Kaspersky Lab
IT-leveranciers bieden vaker op maat gemaakte oplossingen tegen scherpe prijzen, aldus Canalys analist Nushin Vaiani. Het mkb koopt graag in bij Trend Micro, daarna bij McAfee en Symantec. Kaspersky Lab is in opkomst met een scherpe prijsstelling. 

Eind 2013 is de anti-virus software markt goed voor 2,5 miljard dollar. Dat is een stijging van 10,4 procent vergeleken met 2012.

Canalys beschouwt een bedrijf als mkb als deze minder dan honderd werknemers in dienst heeft. Volgens Canalys bestaat de content security markt uit anti-malware, DLP, encryptie, messaging security en web threat security.

Door: Witold Kepinski 


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!