Redactie - 24 april 2013

Kaspersky Lab beveiligt IT-omgeving Ferrari

Kaspersky Lab,een officiële sponsor van het Scuderia Ferrari-raceteam, wordt IT-beveiligingsaanbieder van het Italiaanse automerk uit Maranello.

Kaspersky Lab is sinds 2010 een sponsor van Ferrari. Met ieder jaar groeide het partnerschap en verscheen het Kaspersky Lablogo op de Formule 1 auto's van Ferrari gedurende de drie opeenvolgende seizoenen. De samenwerking gaat dit jaar weer een stap verder: de twee bedrijven hebben een commerciële overeenkomst getekend voor vijf jaar, waarmee Ferrari klant is geworden van Kaspersky Lab die een endpointbeveiliging levert.

In samenwerking met de IT-afdeling van Ferrari heeft Kaspersky Lab een beveiligingsoplossing voor endpoints gecreëerd die voldoet aan Ferrari’s specifieke behoeften. Deze oplossing is ontwikkeld na zes maanden naleving van strenge testen en benchmarking met andere IT-beveiligingsleveranciers. Kaspersky Endpoint Security for Business wordt op ongeveer 4.000 computers geïnstalleerd en een verdere installatie zal in de komende jarenworden uitgerold naar alle extra apparaten (tablets en smartphones) om zo Ferrari's gehele applicatielandschap te kunnen dekken.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!