Redactie - 21 mei 2013

'Apple nog steeds meest waardevolle merknaam'


Apple is voor het derde jaar op rij het meest waardevolle merk ter wereld. Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Millward Brown is de maker van de iPhone, iPod, iPad en iMac nu 185 miljard dollar waard, 1 procent meer dan een jaar geleden.

Hoewel de aandelenkoers van Apple afgelopen jaar sterk in waarde daalde, is de aantrekkingskracht van het merk bij consumenten nog steeds onverminderd groot.

"In tijden van crisis en economische turbulentie hechten mensen aan merken die aan hun behoeften voldoen en waar men een goed gevoel bij heeft'', zegt directeur Rob van Benthem van Millward Brown Nederland.

Internetbedrijf Google eindigt dit jaar als tweede met een waarde van bijna 114 miljard dollar. Andere merken die goed scoren zijn IBM (112,5 miljard), McDonalds (90,3 miljard), Coca Cola (78,4 miljard) en Microsoft (69,8 miljard).

(c) ANP

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!