Redactie - 12 juni 2013

DMNE maakt zich hard voor Holland Paviljoen tijdens Mobile World Congress 2014


Als het aan Het Dutch Mobile Networking Platform ligt, heeft Nederland tijdens het Mobile World Congress 2014 een heus Holland Paviljoen. Organisatoren Caroline Spek en Danny Frietman (foto) hebben hiertoe het initiatief genomen in samenwerking met de Nederlandse ambassade en de Netherlands Business Support Office in Spanje en het instituut Holland High Tech. Inmiddels hebben meer dan 15 bedrijven en organisaties zich gecommitteerd. 

Diverse landen en regio's presenteren tijdens het Mobile World Congress (MWC) jaarlijks hun lokale bedrijven en innovaties op het gebied van mobiele technologie. Nederland ontbrak de afgelopen jaren met een podium. "Nederland hoort daar ook vertegenwoordigd te zijn", vinden Caroline Spek en Danny Frietman van het Dutch Mobile Networking Platform. Ze zijn initiatiefnemers van het project NL@MWC14 dat behalve het Holland Paviljoen als beursstand wil zorgen voor diverse andere activiteiten en initiatieven in de week van het MWC, waaronder off site netwerkevenementen, pers en marketing. 

"Nederland heeft een belangrijke positie op het gebied van mobiele communicatie, apps en innovatie en we willen dat dit tijdens het Mobile World Congress 2014 tot uiting komt. Op het Holland Paviljoen krijgen Nederlandse bedrijven de mogelijkheid om zich te profileren naar de internationale mobiele industrie en wereldpers. Dit is een grote kans voor deze bedrijven, de Nederlandse mobiele industrie en de zichtbaarheid van Nederland als innovatieland", aldus Frietman. 

Convenant
Inmiddels hebben meer dan 15 Nederlandse bedrijven en organisaties hun toezegging gegeven aan het Holland Paviljoen. Ook de Nederlandse ambassade in Spanje, het Netherlands Business Support Office (NBSO) in Barcelona en het instituut Holland High Tech ondersteunen het initiatief. Op 20 juni aanstaande wordt een convenant getekend door de deelnemende partners. Dan worden de deelnemers, doelstellingen en partners van het Holland Paviljoen officieel bekendgemaakt. Dit gebeurt voorafgaand aan de Back to Barcelona Beach Party in Millers Beach Club in Den Haag, eveneens een activiteit van Het Dutch Mobile Networking Platform. 

Het uitgangspunt voor het DMNP is dat het Holland Paviljoen tenminste drie jaar aanwezig zal zijn op het MWC. Het paviljoen heeft het eerste jaar in beginsel ruimte voor 20 deelnemende bedrijven en organisaties. "We hebben inmiddels 15 gecommitteerde bedrijven en de ondersteuning van het ministerie en het NBSO. Komende maanden gaan we met volle kracht vooruit om het paviljoen en alle additionele activiteiten tijdens MWC 2014 mogelijk te maken", aldus Spek en Frietman.
 
 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!