Redactie - 19 juni 2013

Adobe spint garen bij Creative Cloud


Het besluit van Adobe om met een abonnementsmodel voor zijn Creative-software te gaan werken pakt vooralsnog niet verkeerd uit. Algemeen directeur Shantanu Narayen zegt in een interview met CNET dat zich in het laatste kwartaal 221.000 mensen hebben aangemeld.

Het totaal aantal betalende abonnees van de Creative Cloud staat nu op 700.000. Volgens Narayen is dat het bewijs dat Adobe 'goed onderweg is naar een erg succesvolle overgang'. "Over het algemeen wijzen de resultaten erop dat we momenteel verder zijn dan we hadden voorzien toen we de beweging naar de Creative Cloud inzetten", stelt de CEO.

In plaats van losse licenties voor programma's als Photoshop, Illustrator en After Effects verkoopt Adobe nu abonnementen voor de Creative Cloud, die toegang geeft tot alle Creative Suite-software en diverse online-diensten. Het is de bedoeling dat tegen het einde van dit jaar 1,25 miljoen mensen geabonneerd zijn. Eind 2015 moet de teller op 4 miljoen staan.

(c) ANP

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!