Adobe doet overname op gebied van Digital Marketing

Adobe doet overname op gebied van Digital Marketing

Adobe doet overname op gebied van Digital Marketing

01-07-2013

Adobe doet overname op gebied van Digital Marketing


Adobe heeft de overname van Neolane bekend gemaakt, een leverancier van cross-channel campagnemanagement-technologie. Het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs. Adobe deed de aankoop voor ongeveer $600 miljoen. Neolane integreert online en offline marketingdata binnen organisaties – waardoor sterke doelgroepsegmentatie uitgevoerd wordt en marketingboodschappen via diverse kanalen verspreid kunnen worden. Het biedt een uitstekend platform voor geautomatiseerde uitvoering van campagnes via web, e-mail, social media, mobiel, call center, direct mail en point of sale (POS). Dit platform maakt het voor marketeers mogelijk om consistente klantervaringen, gepersonaliseerde campagnes en een verhoogde ROI te leveren.

“De overname van Neolane voegt cruciale cross-channel campagnemanagement-mogelijkheden toe aan Adobe Marketing Cloud”, zegt Brad Rencher, senior vice president en general manager van Adobe’s Digital Marketing tak. “Adobe is al lange tijd de vertrouwde partner van creatieve professionals en we vergroten met de toevoeging van Neolane ons leiderschap op het gebied van digital marketing. De Adobe-technologie ondersteunt het gehele marketingproces, van campagnecreatie tot planning, uitvoering en optimalisatie.”

Neolane is de zesde oplossing binnen de Adobe Marketing Cloud en is een aanvulling op de bestaande oplossingen Analytics, Target, Social, Experience Manager en Media Optimizer. Het vormt een ongeëvenaard platform voor het leveren van rijke, gepersonaliseerde ervaringen aan consumenten via kanalen en apparaten en het geeft marketeers een uniform overzicht van deze consumenten. De Adobe Marketing Cloud maakt het voor marketeers mogelijk om zeer ingewikkelde campagnes eenvoudig te beheren, waardoor zij een goed meetbare marketing ROI kunnen realiseren.

De overname van Neolane bouwt voort op Adobe’s strategie die organische innovatie met belangrijke overnames combineert. Hierdoor kan Adobe een sterk portfolio bieden aan digital marketeers. Deze recente overname sluit aan bij de andere strategische digital marketing-overnames. Het begin werd gemaakt met Omniture in 2009, gevolgd door Day Software in 2010, Demdex in 2011, Auditude in 2011 en Efficient Frontier in 2012.

“Neolane heeft meer dan 400 klanten wereldwijd, waarvan velen ook Adobe-klant zijn”, zegt Stéphane Dehoche, CEO en mede oprichter van Neolane. “Door onze mogelijkheden met Adobe Marketing Cloud te combineren, kunnen marketeers de zichtbaarheid van hun merk vergroten wat hun werk eenvoudiger en effectiever maakt. Adobe heeft een geweldige visie op de toekomst van marketing en een koppeling met het creatieve proces waaraan geen ander bedrijf aan kan tippen. Wij zijn klaar om hun marktleiderschap naar een hoger niveau te tillen.”

De transactie wordt naar verwachting in juli afgerond en is afhankelijk van gangbare sluitingscondities. De potentiele financiële impact van deze transactie voor Adobe zijn niet meegenomen in de financiële targets die eerder door Adobe werden vrijgegeven. Tot het moment van sluiting, zal elk bedrijf onafhankelijk blijven opereren. Adobe is er van overtuigd dat de acquisitie van Neolane geen invloed heeft op de voorspelde omzet en non-GAAP financiële resultaten in het fiscale jaar 2013. Momenteel zijn geen vastgestelde kostenschattingen die relatie hebben tot de acquisitie en aankoopprijs boekhouding. Hierdoor kan Adobe geen uitspraak doen over de precieze impact op de toekomstige GAAP-omzet. De CEO van Neolane, Stéphane Dehoche zal leiding blijven geven aan het Neolane team, wanneer deze onderdeel wordt van Adobe’s Digital Marketing tak.



Terug naar nieuws overzicht