Redactie - 01 augustus 2013

CRMWaypoint neemt Force.com developers uit de Oekraïne (Lviv) aan


CRMWaypoint, cloud computing CRM-dienstverlener, heeft als eerste salesforce.com-partner het Force.com development-team versterkt met developers uit de Oekraïne. Klanten en partners van salesforce.com kunnen vanaf nu deze ervaren nearshore-experts ook inzetten.

Force.com
De groei van salesforce.com en ontwikkelingen van cloud computing, hebben ervoor gezorgd dat er wereldwijd een groeiende vraag is naar kennis en ervaring op het gebied van Force.com. CRMWaypoint zag vijf jaar geleden deze behoefte ontstaan en speelde hierop in door een expertteam op te stellen dat voor 40 procent bestaat uit ervaren technische consultants en architecten, die ruime ervaring hebben met Force.com-implementaties.

Aegon, Rabobank en PostNL
Tijdens het vijfjarig partnership met salesforce.com heeft CRMWaypoint ruim 300 projecten uitgevoerd. Van projecten bij MKB-bedrijven tot omvangrijke projecten bij bedrijven als Aegon, Rabobank en PostNL. CRMWaypoint opereert bij deze projecten lokaal, maar doet bij verschillende bedrijven ook de wereldwijde uitrol van Salesforce. Bij het overgrote deel van deze projecten zijn de CRM-oplossingen van salesforce.com – Sales Cloud, Service Cloud en Marketing Cloud – geïntegreerd met andere systemen. Het gaat hierbij om ERP-oplossingen van SAP HR, SAP Finance, Oracle Business Suite, Navision en Exact, maar ook om integratie met webportals en documentmanagement-oplossingen, waaronder Sharepoint. Bij 99 procent van deze projecten wordt op verzoek van de klanten maatwerk geleverd.

“Salesforce biedt standaard oplossingen voor het ondersteunen van sales-, service-en marketingprocessen, maar wij implementeren bijna geen oplossingen zonder specifieke aanpassingen van de klant”, zegt Niels Rekers, Principal Solution Architect en Practice Lead Service Cloud bij CRMWaypoint. “Onze klanten hebben bijna altijd specifieke business-wensen en -eisen en daarom passen we meestal maatwerk toe bij een implementatie. Dat varieert van het toevoegen van extra velden voor het presenteren van specifieke data tot het maken van webportals, mobiele applicaties en het realiseren van interfaces met andere systemen. Het Force.com ontwikkelplatform van salesforce.com is uitermate geschikt om in korte tijd maatwerk te realiseren.”
 
Lviv
“Als uitbreiding van ons lokale development-team en vanwege de eerdergenoemde groei zijn wij op zoek gegaan naar ervaren developers in het buitenland die met Force.com wilden werken”, aldus Ton van der Meer (foto), algemeen directeur bij CRMWaypoint. “Een relatie had al een succesvolle nearshore-capaciteit opgezet in Lviv, Oekraïne. Met hulp van dit contact hebben we drie jaar geleden als eerste Salesforce-partner een Force.com nearshore development-team opgezet. We hebben de mensen zelf geselecteerd en opgeleid en zij maken volledig deel uit van ons Force.com development-team. Dankzij technologieën als Chatter en Skype, slechts een uur tijdsverschil en een goede beheersing van de Engelse taal, verloopt de onderlinge communicatie perfect. Dat is van groot belang voor een snelle en succesvolle oplevering van kwalitatief goed uitgevoerd Force.com-maatwerk. De markt wordt te laatste tijd overspoeld door freelancers of kleine bedrijven uit Azië die zichzelf profileren als Force.com developers, maar zij hebben regelmatig weinig ervaring en zijn vaak in tien dagen opgeleid tot ‘expert’. Dat is niet te vergelijken met de kennis en ervaring die onze medewerkers de afgelopen vijf jaar hebben opgebouwd.” 


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!