Lenovo zet vaart in retailmarkt met IdeaPad, IdeaTab en IdeaCenter
16-08-2013
Deel dit artikel:

Lenovo zet vaart in retailmarkt met IdeaPad, IdeaTab en IdeaCenter



Lenovo heeft begin 2013 Hans Hello is aangesteld als Consumer Sales Leader voor de Benelux. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het ontwikkelen, vaststellen en implementeren van de visie en sales strategie binnen de consumentenmarkt in de Benelux. Hierbij staan de IdeaPad, IdeaTab en IdeaCenter centraal.

Hans Hello (foto) beschikt over bijna 20 jaar ervaring in de IT-industrie. Door de jaren heen heeft hij verschillende functies bekleed met een breedte aan verantwoordelijkheden variërend van marketing, account management tot general management. Voorafgaand aan deze benoeming was Hans Hello werkzaam als Algemeen Directeur bij Sweex Europe.

Design
Hans Hello wil meer Lenovo pc’s via het retail kanaal verkopen, zoals de IdeaPad notebooks en ultrabooks, IdeaTab tablets en IdeaCentre desktops. "Deze Lenovo pc’s en tablets zijn een aantrekkelijke optie voor consumenten, onder andere vanwege het design, goede materiaalgebruik, toetsenborden met ThinkPad technologie, Dolby Home Theater en One Touch Recovery.”

Intel Core
"De consumenten pc’s worden inmiddels verkocht bij grote retailers zoals MediaMarkt, MyCom en BCC", aldus Hans Hello: “Een goede prijsstelling van Lenovo pc’s is belangrijk, maar we zullen geen prijsvechter worden. We zullen ons richten op de bovenkant van de consumentenmarkt met pc’s die voorzien zijn van Intel Core i5 en i7 processors. De prijsstelling zit tussen de 699 en 999 euro.”

Door: Witold Kepinski

 

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Mobility
Mobility