Redactie - 14 augustus 2013

Salesforce.com verhoogt security kosten apps drastisch voor AppExchange


Salesforce.com, leverancier van online crm-software, verhoogt de security kosten voor apps, die door ontwikkelaars worden geplaatst op AppExchange, met meer dan 2400 dollar. Per 1 september wordt de fee per geplaatste app verhoogd van 300 naar 2700 dollar. Dat is een stijging van 800 procent.

Elke app die op AppExchange wordt geplaatst moet verplicht een security review ondergaan, onder andere tegen malware. De prijsverhoging werd bekend gemaakt in een blog van Roy Huddleston, vice president ISV Sales van Salesforce.com.

Apple, Microsoft, Google
De jaarlijkse fee voor het plaatsen van een app in Salesforce.com’s app store blijft 150 dollar kosten. Dat is overigens duurder dan Apple (99 dollar per jaar), Microsoft (49 dollar per jaar) en Google (25 dollar per jaar). Apple, Microsoft en Google krijgen 30 procent van de omzet per geplaatste app. Salesforce vraagt een commissie van 15 tot 25 procent van de omzet van een app die valt onder het AppExchange partner programma.

Het verhogen van app fees wordt door veel grote ISV's regelmatig aangekondigd, maar niet zo drastisch hoog als van Salesforce.com.

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!