Redactie - 27 september 2013

Detron levert Mitel technologie aan regionale ICT-dienst Utrecht


De regionale ICT-dienst Utrecht (RID) kiest Detron ICT & Telecom Groep voor de vernieuwing van zijn telecomomgeving. Detron zal Mitel-technologie implementeren bij de RID Utrecht. Door de keuze zullen ruim 1.800 medewerkers van zes gemeenten en een sociale dienst rond Utrecht profiteren van alle voordelen die een private-cloud gebaseerde Mitel UC omgeving biedt.

Een centrale telecomomgeving
De RID zet MiVoice Business in als het centrale telefonieplatform voor de zes gemeenten, een sociale dienst en de RID zelf. De contactcenters van deze organisaties gaan gebruik maken van MiContact Center. Er zal een mix van Mitel IP-toestellen gebruikt worden. De gekozen oplossing maakt vast-mobiel integratie en centralisatie van de contactcenters in de toekomst mogelijk.

Keuze voor Detron en Mitel
De keuze voor Detron kwam tot stand na een aanbestedingstraject. De RID sprak met vijf verschillende partijen over de meeste verstandige route voor integratie en vernieuwing van de nieuwe centrale telecomomgeving. De RID beschikt over een mix van technologieën met verschillende leeftijden, technieken en merken. Detron gaf voor die mix de beste oplossing. Belangrijkste reden om te kiezen voor het gebruik van Mitel-technologie was de flexibilieit van het centrale platform. Voor elke gemeente kan er een ‘virtuele’ omgeving opgezet worden die voldoet aan hun eigen wensen en eisen. Daarnaast gebruikten drie van de zes gemeenten al Mitel-technologie.

Gefaseerde uitrol
De RID verzorgt de ICT voor de gemeenten Baarn, Bunnik, De Bilt, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug. Het telecomproject zal het komende jaar gefaseerd worden uitgerold bij de verschillende organisaties.

George Banken, CEO van Detron: “De aanbesteding bij de regionale ICT-dienst Utrecht was voor ons een hele uitdaging omdat de technologie van zeven verschillende partijen samengevoegd moest worden. Alleen door heel goed naar onze klant te luisteren zijn we gekomen tot een gezamenlijke aanpak voor de centralisatie van telecomvoorzieningen. Wij zijn erg blij dat de RID onze inspanningen hiervoor – mede samen met Mitel – beloond heeft.”

“We zien een trend dat steeds meer gemeenten in Nederland hun ICT-omgevingen centraliseren om zo te profiteren van de schaalvoordelen die dit biedt. Wij zijn er trots op dat de flexibiliteit van het Mitel-platform, die de zes gemeenten en de sociale dienst de kans geeft hun eigen ‘couleur locale’ te blijven invullen, ook nu weer een belangrijke rol heeft gespeeld bij de keuze voor Mitel. Ook het feit dat Mitel al bij 160 van de 400 gemeenten wordt gebruikt heeft een positief effect op de keuze gehad. Detron is een ervaren implementatiepartner waar we veel mee samenwerken, ook bij andere grote overheidstrajecten, dus we zien de implementatie met veel vertrouwen tegemoet”, aldus Gijs Borsboom (foto), Vice President Sales Europe van Mitel.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!