Redactie - 27 september 2013

Pridis en Televersal gaan samen


Pridis gaat samen met Televersal. Met de toevoeging van Pridis wil Televersal zich als telecom- en it-distributeur meer onderscheiden met een eigen software-ontwikkelorganisatie. Televersal, distributeur van ict-producten en -oplossingen, biedt one-stopshopping en advisering aan een netwerk van resellers in de Benelux.

Avaya, Siemens en Microsoft
Door het samengaan met Pridis zegt Televersal toegevoegde waarde te bienden bieden aan partners, door naast kennis ook software te bieden die verschillende communicatieplatforms met elkaar verbindt. Pridis levert desktopsystemen voor beheer en onderhoud en verbindt daarmee de bekende communicatieplatformen van merken als Avaya, Siemens en Microsoft met elkaar. 

BYOD
Ook device-management, met oplossingen die zijn toegesneden op Bring Your Own Device en Choose Your Own Device, speelt daarbij een belangrijke rol. “Als distributeur vervullen wij natuurlijk een rol in de levering van producten aan onze partners”, zegt directeur Rob Roode (foto) van Televersal. “We hebben daarbij als organisatie de doelstelling geformuleerd dat we kenniswillen toevoegen. We helpen wederverkopers om kennis op te doen en dit in te zetten op projecten die zijverkopen en implementeren.” Maar Televersal wil een stap verder gaan, licht Roode toe. “We willen naast de kennisverschaffing ook eigen R&D hebben, en eigen software die meerwaarde biedt voor onze resellers.” De culturen van Pridis en Televersal passen goed bij elkaar, stelt Roode. “We waren geen onbekenden voor elkaar. Wij leverden al een paar jaar de Pridis-software.”

Directeur Johan van Oostveen van Pridis beaamt de woorden van Roode: “Er is synergie tussen de twee bedrijven. We hebben een gemeenschappelijke klantenkring. Door de samenwerking bereiken we de kritische massa waarmee we de kwaliteit van de dienstverlening kunnen verhogen. We kunnen de partners nu nog beter informeren, aangezien we een grotere organisatie creëren. Deze samenwerking biedt ons de gelegenheid om mee te kunnen lopen in de ambities van Televersal in de West-Europese markt. Tegelijkertijd geeft dit ons de ruimte om meer te focussen op product-development.”




Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!