Orange Business Services verlengt miljoenencontract van AkzoNobel

Orange Business Services verlengt miljoenencontract van AkzoNobel

Orange Business Services verlengt miljoenencontract van AkzoNobel

09-10-2013

Orange Business Services verlengt miljoenencontract van AkzoNobel


AkzoNobel heeft een vijfjarig miljoenencontractverlenging getekend met Orange Business Services. De overeenkomst dekt veilige en schaalbare IT-infrastructuurdiensten die AkzoNobel helpen de gestelde doelstelling als wereldwijd bedrijf te bereiken, namelijk het aansluiten van 50.000 werknemers in 1200-plus vestigingen in tientallen landen.

AkzoNobel’s verlenging met Orange Business Services is het resultaat van de succesvolle samenwerking van tien jaar tussen beide bedrijven. De nieuwe overeenkomst dekt onder andere een schaalbaar privé netwerk voor AkzoNobel’s bestaande 1200-plus vestigingen, waaronder een wereldwijde beveiligingsoplossing. Ook gaat het om beheerde LAN-diensten, beheerde applicatieversnellingsdiensten en een volledig beheerde telepresence-oplossing voor de 11 belangrijkste kantoren over de hele wereld, om zo wereldwijde samenwerking te verbeteren. Deze diensten worden door Integrated Service Management en de toegewijde Orange 24x7 helpdesk gedekt. Er zijn verbeterde mogelijkheden om meerdere lokale talen te ondersteunen voor geselecteerde opkomende regio's in Latijns-Amerika en China.

Daarnaast heeft AkzoNobel als één van de ambities om verder te bouwen op eigen bestaand leiderschap en om 50% groei van de totale omzet uit groeimarkten te halen. Dit doel kan Orange Business Services door optimale wereldwijde positie goed ondersteunen. Dit op basis van het ongeëvenaarde wereldwijde bereik en de wereldwijde aanwezigheid, evenals de doorlopende strategische investeringen die gedaan worden.

AkzoNobel boekt vooruitgang in het versnellen van de strategie om bedrijfskritische applicaties in het IT-landschap te consolideren en daarmee wereldwijde business-processen te ondersteunen. Door het geïntegreerde gebruik van diverse wereldwijde netwerkcomponenten die gecombineerd worden met applicatieversnellingstechnologie, ondersteunt deze overeenkomst AkzoNobel in het bereiken van de gestelde doelstellingen. Dit door transparantie en flexibiliteit, terwijl prestaties geoptimaliseerd worden en kosten worden bespaard.

“We kijken voortdurend naar manieren om meer te kunnen profiteren van onze wereldwijde schaal, te focussen op eindgebruikerssegmenten en verdere groei te ondersteunen in zowel volwassen markten als in groeimarkten,” zegt Pieter Schoehuijs, CIO AkzoNobel. “Orange Business Services is de juiste partner om ons te ondersteunen in deze ambities. Wij werken inmiddels al tien jaar samen en gedurende die tijd was Orange Business Services altijd op de voorhoede als het gaat om wereldwijde betrouwbare en innovatieve IT-oplossingen. Orange Business Services heeft keer op keer bewezen dat zij onze zakelijke behoeften begrijpen. Onze vraagstukken werden steeds aan de juiste IT-oplossingen gekoppeld, waardoor wij geholpen werden om onze doelen te behalen.”

“Wij zijn erg blij met de verlenging van AkzoNobel. Het stelt ons in staat om door te gaan met het bieden van echte zakelijke waarde aan één van ‘s werelds marktleiders en onze langdurige klant,” zegt Helmut Reisinger, senior vice president, Orange Business Services Europe, Russia & CIS. “De overeenkomst die bovendien ook verbeteringen aan onze wereldwijde SLA’s op het gebied van levering bevat, ondersteunt onze toonaangevende positie op het gebied van klanttevredenheid en versterkt onze niet aflatende inzet voor operationele excellentie. Door continue verbetering en innovatie zijn wij in staat om AkzoNobel te ondersteunen in verdere consolidaties die verdere flexibiliteit en kostenbesparing teweeg zullen brengen. We zijn volledig toegewijd aan het ondersteunen van dit bedrijf in deze reis.”



Terug naar nieuws overzicht

Tags

Deal