Oracle Partner Day verslag: Partners kunnen meer kansen scoren, liefst een hattrick
03-11-2013
Deel dit artikel:

Oracle Partner Day verslag: Partners kunnen meer kansen scoren, liefst een hattrick


Oracle partners moeten elke verkoopkans bij een klant verzilveren. Volgens Reinier van Grieken (foto), vice president Oracle TSBU Benelux en Country Leader The Netherlands, is dit een belangrijke focus om meer Oracle oplossingen aan eindgebruikers te verkopen. Van Grieken zei dit tijdens de Oracle Partner Day die werd gehouden in Stadion Galgenwaard in Utrecht. “Ik lig wakker van gemiste kansen. Niet van een gemiste sales cycle, dat kan nou eenmaal gebeuren.”

Het gaat goed met Oracle Nederland, ook tijdens de crisis, aldus Van Grieken. Dat komt omdat Oracle en zijn partners klanten helpen met kostenbesparingen en zorgen voor tevredenheid, aldus van Grieken. "De combinatie van 500 Nederlandse channel partners en 1000 Oracle medewerkers maakt het bedrijf groter. Oracle heeft 84 productlijnen met tienduizenden verschillende producten. In 62 productlijnen zijn we marktleider met hoge kwaliteit. We moeten zo min mogelijk kansen missen.”

Bas Diepen, alliances & channels director Oracle Benelux, zegt dat partners volop ondersteund worden, zoals met het Oracle OPN incentive programma. Partners worden aangemoedigd Oracle hardware en software gecombineerd te verkopen voor klanten die behoefte hebben aan nieuwe mobiele, in-memory, big data, social en analytics oplossingen.

Oracle Hattrick programma
Om Oracle partners verder te ondersteunen naar Oracle on Oracle successen, is het Oracle Hattrick programma gelanceerd. Het betreft een incentive programma gedurende het gehele fiscale jaar voor alle Oracle partners in de Benelux. Het programma bestaat uit 3 pijlers: Enablement, Demand Generation en Sales over het gehele Oracle platform te weten; Technology, Applications en Systems. Doelstelling is om hiermee de partners in de beste scoringsposities te brengen om een Hattrick scoren. De partners die deze Hattrick scoren kwalificeren zich voor een ticket naar het WK Voetbal volgend jaar in Brazilië. Het programma is nog open voor inschrijving voor Oracle partners via www.hattrickbrazil.com.

Verder was er en road-to-success verhaal van Henk Koopman, directeur en eigenaar van Impulse Info Systems, een Oracle partner die facturatie software levert voor zorgkantoren. Het bedrijf startte begin jaren negentig met twee mensen en heeft nu 90 medewerkers in dienst met kantoren in Oldenzaal, Waalwijk en Pecs, Hongarije. De groei is mede mogelijk gemaakt door nauw samen te werken met Oracle, aldus Koopman. “Info Systems is snel gegroeid door nauw samen te werken met Oracle en het gebruik van zijn embedded producten. Dat leidt tot een snellere go to market, een transparant prijsmodel, lager kosten en een hogere marge.”

Door: Witold Kepinski 


Terug naar nieuws overzicht