Redactie - 04 november 2013

SAP introduceert de SAP Customer Activity Repository voor retailers


SAP Customer Activity Repository: een toepassing waarmee retailers snel het gedrag van consumenten kunnen begrijpen en hierop kunnen inspelen. Informatie over klanten, verkoop en voorraad is vaak opgeslagen in tal van verschillende applicaties, waardoor retailers de informatie niet met elkaar kunnen combineren. De repository maakt dit wél mogelijk, zodat retailers meer klantgericht te werk kunnen gaan. Zij kunnen efficiënter werken, de winstgevendheid verhogen en de merkbeleving verbeteren.

Link met social media
Consumenten eisen tegenwoordig een uitgebreid productaanbod en willen meer en betere productinformatie hebben - op ieder moment en op ieder apparaat. Retailers moeten daarom snel gepersonaliseerde informatie kunnen aanbieden via tal van communicatiekanalen. SAP Customer Activity Repository geeft retailers inzicht in het gedrag van de consument door informatie die bij iedere interactie met de klant wordt gegenereerd op één plaats bij elkaar te brengen. Het maakt hierbij niet uit of de communicatie heeft plaatsgevonden tijdens een bezoek aan een winkel, online via een webshop of via bijvoorbeeld mobiele kanalen. Deze interacties kunnen zij koppelen aan de feedback die consumenten op social media geven, zoals op Twitter en Facebook. Deze gedetailleerde informatie helpt retailers onder meer bij het optimaliseren van hun merk, de marketinginspanningen, promoties, prijsstelling en voorraadbeheer.

Efficiënt beslissen
“Consumenten doen steeds meer winkelervaring op via een grote variatie aan koop- en informatiekanalen. Dit biedt retailers de mogelijkheid om meer persoonlijke interactie met hun klanten te hebben”, zegt Mark Raben (foto), Director Innovation & Product Strategy bij SAP Nederland. “Om dit te realiseren, hebben de winkeliers toegang nodig tot meerdere databases en tools. SAP Customer Activity Repository realiseert de toegang tot al deze informatie, waardoor retailers in staat zijn om belangrijke bedrijfsgegevens te centraliseren en aan elkaar te koppelen, zodat zij per direct rapportages kunnen maken. Hierdoor kunnen ze op gefundeerde wijze beslissingen nemen. Daarnaast kunnen zij zowel de klantervaring verbeteren als de verkoopafdeling maximaal ondersteunen.”

Voorspellen van toekomstig koopgedrag
SAP Customer Activity Repository ondersteunt retailers bij het verzamelen en met elkaar verbinden van alle belangrijke data die zij kunnen gebruiken om de klantvraag beter te begrijpen en het toekomstige koopgedrag te voorspellen. Het platform beschikt onder meer over functionaliteit om real-time inzicht te verkrijgen in de verkoopgegevens op transactieniveau. Hierdoor kunnen retailers beter begrijpen wat, wanneer en waar consumenten hun aankopen doen en gaan doen. SAP Customer Activity Repository is onderdeel van het SAP HANA Platform en is vanaf het eerste kwartaal van 2014 beschikbaar.


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!