Redactie - 30 december 2013

Dell ziet zowel groei in B2B als B2C

 

Dell wil verder groeien in de zakelijke markt, waar het merendeel van zijn business is. Maar naast de business-to-business het zal ook focussen op de verkoop aan de consumentenmarkt, zoals notebooks, tablets en desktops. “De pc is niet dood”.

Volgens Dell EMEA president Aongus Hegarty (foto) is zijn bedrijf verandert met een breder aanbod voor de zakelijke markt. Niet alleen van hardware, zoals networking, storage en de 12G servers. Maar ook van software, dankzij de overname van Quest, Wyse en Kace en andere leverancier die nu vallen onder de Dell Software Group. Hegarty: "Daarbij spelen channel partners een grote rol die de Dell technologie kan aanbieden in vorm van oplossingen die bestaan uit hardware, software en services."

De pc-markt blijft belangrijk voor Dell, omdat tablets en zakelijke notebooks in trek zijn. Dell speelt daar onder andere op in met zijn Latitude Ultrabook. Hegarty zegt dat Dell in de zakelijke markt sterk is doordat het de behoefte van klanten goed snapt door goed naar ze te luisteren. "Dat geldt voor zakelijke klanten en consumenten."

Door: Witold Kepinski 

 

BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024 Nutanix BW start 6 mei - 20 mei
CompTIA Community Benelux BN 7-31 mei

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!